فرمانده انتظامی استان البرز خبر داد:

غافلگیری جاعل ۲ میلیاردی

۱۳۹۴/۱۰/۱۰ - ۰۸:۵۷:۵۷
کد خبر: ۳۵۵۴۲۸
غافلگیری جاعل ۲ میلیاردی
فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری جاعل و سارق اسناد و مدارک یکی از بانک ها و همدست وی که قصد برداشت بیش از دومیلیارد ریال از حساب یکی از سپرده گذاران و فرار از کشور را داشتند خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سردار کامرانی صالح  گفت: فردی با ارائه مدارک شناسایی به شعبه یکی از بانک های شهرستان کرج، با این دلیل که کارت و دفترچه حسابش مفقود شده است درخواست برداشت از حساب و صدورمجدد کارت عابربانک را می کند.

وی بیان داشت: با توجه به عدم تطابق مدارک با چهره شخص و نمونه امضای موجود در سیستم، کارمندان بانک در این رابطه اقدامی به عمل نمی آورند ولی درحین پیگیری موضوع، شخص از بانک خارج می شود.

سردارکامرانی صالح ادامه داد: با توجه به رفتار مشکوک فرد مذکور، موضوع به مدیریت بانک گزارش و اقدامات لازم برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی از حساب مورد نظر به سرعت انجام می شود.

وی گفت: با مراجعه مجدد این فرد به چند شعبه دیگر و تکرار درخواست قبلی جهت برداشت از حساب و با توجه به هماهنگی های قبلی صورت گرفته از طریق مدیریت شعب استان، کارمندان بانک با این بهانه که مشغول انجام کارهای بانکی فرد مورد نظر هستند وی را تا رسیدن مأموران پلیس و مدیر شعب معطل می کنند.

سردار کامرانی صالح ابراز داشت: پس از حضور مأموران انتظامی و مدیر شعب استان، در ابتدا، وی خود را صاحب اصلی حساب معرفی می کند که پس از پرسیدن چند سوال فنی و تخصصی و دریافت جواب های ضد و نقیض و بررسی بیشتر، هویت جعلی این فرد محرز می شود.

وی در ادامه بیان کرد: باهماهنگی های قبلی صورت گرفته، متهم جهت تعیین تکلیف در اختیار مأموران کلانتری محل قرار می گیرد و در تحقیقات اولیه، به جرم خود اعتراف می کند.

سردار کامرانی صالح اظهار داشت: در ادامه بازجویی های فنی توسط مأموران پلیس آگاهی البرز  مشخص می شود که متهم با اغفال یکی از بستگان نزدیک صاحب اصلی حساب، مدارک وی را سرقت و جعل کرد و قصد این را داشتند که بعد از جعل مدارک ، امضا و برداشت موجودی حساب که مبلغ 2 میلیارد و 260 میلیون ریال بود، از کشور خارج شوند.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در ادامه پیگیری ها، همدست این متهم نیز احضار شد که در تحقیقات اولیه به همکاری با متهم ردیف اول در خصوص در اختیار قراردادن اسناد و مدارک صاحب اصلی حساب اقرار کرد که با توجه به اعترافات و مستندات موجود توسط مأموران پلیس وی نیز دستگیر شد.

متهمان پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز