شهردار اصفهان:

انتقال مشاغل آلاینده و مزاحم از شهر اصفهان ضمانت اجرایی ندارد

۱۳۹۴/۱۰/۱۰ - ۱۱:۲۰:۴۰
کد خبر: ۳۵۵۵۱۲
انتقال مشاغل آلاینده و مزاحم از شهر اصفهان ضمانت اجرایی ندارد
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه این شهرداری به تنهایی کار جمع آوری پسماندهای بیمارستانی را انجام می دهد، خواستار ساماندهی پسماندهای بیمارستانی در این شهر شد.

"به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان "مهدی جمالی نژاد روز شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، ساماندهی این پسماندها را از معضلات زیست محیطی اصفهان بیان کرد.

وی با بیان اینکه هم اینک چالش های زیست محیطی زیادی در شهر اصفهان وجود دارد، افزود: در این راستا می توان به آلودگی آب، خاک و هوا اشاره کرد که شیوع بیماری های متنوع را در این شهر به همراه دارد.
وی با تاکید بر تضییع حق شهروندان اصفهانی برای داشتن محیط سالم زندگی گفت: مردم باور دارند که مدیرانی متصدی امور هستند که شرایط را به بهترین وضع اداره می کنند لذا امیدوارم مسئولان نیز شرمنده مردم نشوند.
وی با اشاره به تدوین طرح جامع کاهش آلاینده های هوای اصفهان اضافه کرد: بخش زیادی از عملیات اجرایی این برنامه بر عهده سازمان محیط زیست است و تاکنون اقدامات زیادی هم در این زمینه انجام شده است.
جمالی نژاد، نظارت بر تولید و توزیع سوخت یورو چهار و پنج، تأمین سوخت گاز نیروگاه ها توسط وزارت نفت، افزایش تعداد ایستگاه های سنجش آلودگی هوا و نظارت بر تجهیز صنایع بزرگ و کوچک واقع در حریم به سیستم پایش آلودگی هوا را از جمله اقدامات سازنده محیط زیست در شهر اصفهان بیان کرد.
وی با اشاره به چالش های مشاغل مزاحم و آلاینده در شهر اصفهان افزود: برای نمونه در منطقه سه شهرداری اصفهان حدود یکهزار و 700 کارگاه طلاسازی وجود دارد که 70 درصد از طلای کشور را تأمین می کنند در حالی که مردم اصفهان تنها از آلایندگی این کارگاه ها رنج می برند.
وی با اشاره به اینکه انتقال مشاغل آلاینده و مزاحم از شهر اصفهان ضمانت اجرایی ندارد، اظهار کرد: این طرح دارای پشتوانه و زیرساخت های لازم نیست و باید برنامه ریزی جدی در این زمینه تدوین شود.
جمالی نژاد افزود: اقدامات لازم برای تبدیل صنایع آلاینده به صنایع پاک در شهر اصفهان، ضروری است. 
وی استفاده از آب تصفیه خانه شمال اصفهان و حبیب آباد برای فضای شهر اصفهان را اجتناب ناپذیر دانست و افزود: حیات 700 هکتار پارک جنگلی شرق و برخی از فضاهای سبز شهر به آب تصفیه خانه شمال و آبشار اصفهان بستگی دارد.
شهردار اصفهان بااشاره به اینکه در حال حاضر در شهر اصفهان پنج هزار مترمربع فضای سبز وجود دارد ، اضافه کرد: به منظور تأمین آب موردنیاز برای حفظ این فضا و افزایش آن باید به صورت میانگین 400 تا 800 مترمکعب بر ثانیه آب از تصفیه خانه آبشار و بیش از دو هزار مترمکعب از تصفیه خانه آب شمال اصفهان برداشت شود.
جمالی نژاد با اشاره به برخی اقدامات شهرداری برای کاهش مصرف آب در شهر گفت: استفاده از سیستم آبیاری نوین و کاشت گونه های مقاوم در فضای سبز از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.
وی در این جلسه، آمادگی شهرداری برای همکاری با اداره کل محیط زیست برای آموزش شهروندان جهت افزایش سطح آگاهی نسبت به دانستنی های زیست محیطی را اعلام کرد. 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز