مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

۳۴۵ پروژه نیمه تمام در ورزش فارس وجود دارد/ استقبال از نقدهای سازنده

۱۳۹۴/۱۰/۱۱ - ۰۱:۰۳:۵۲
کد خبر: ۳۵۵۷۰۹
۳۴۵ پروژه نیمه تمام در ورزش فارس وجود دارد/ استقبال از نقدهای سازنده
مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: درحوزه زیر ساخت ها 345 پروژه نیمه تمام درورزش فارس وجود دارد که برای اتمام آنها نیاز به 150 میلیارد تومان اعتبار است که هزینه مورد نیاز برای ورزشگاه بزرگ میانرود از این اعتبارات جدا است.
به گزارش خبرنگار برنا از فارس، حیدر علی کامیاب کلانتری در نشست مشورتی با ورزشی نویسان فارس اظهارداشت: بخشی از این پروژه ها مربوط به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی است که اعتبار آن  ملی است و استان درتامین آن نقشی ندارد.
 وی ادامه داد: عمده پروژه های  نیمه تمام ورزشی فارس، استانی هستند و از زمان دولت نهم و دهم ناتمام باقی مانده اند و باید تکمیل شود که  بخشی از آنها مربوط به بخش خصوصی است که نتوانسته طرح آغاز شده را به اتمام برساند.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس تاکید کرد: در شش ماه گذشته خیرین 12 میلیارد برای اتمام طرح های ورزشی ساخته شده توسط خود هزینه کرده اند اما حاضر نیستنداز پروژه نیمه تمام ورزش استان  حمایت کنند.
کامیاب سپس اعتبارات ورزش فارس درسال جاری را 60میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: درسفر رییس جمهوری 11 میلیارد تومان اعتبار برای 36 پروژه ورزشی استان درنظر گرفته شد، ازمحل 2 درصد  و تملک 10 میلیارد تومان ،از محل ماده 180 ، مبلغ 20 میلیارد تومان و از بخش سایر منابع 20 میلیارد تومان گذاشته شد است که اگر 60میلیارد تومان تخصیص داده شود همه پروژه های استان تمام می شود.
وی  اضافه کرد:درهفته تربیت بدنی و دولت 37 پروژه ورزشی استان افتتاح شد و 20پروژه نیز دردهه فجر افتتاح می شود که مهم ترین آن خانه کشتی است که با حضور استاندار و مقام عالی وزارت به بهره برداری می رسد.
 مدیرکل ورزش و جوانان فارس خاطرنشان کرد: درحوزه عمرانی اعتباراتی باید برای بروزرسانی و تعمیرات سالن ها در نظر گرفته شود تا ورزشکاران و شهروندان بتوانند درشرایط مطلوب ورزش کنند.
تلاش برای همگانی کردن ورزش
کامیاب درادامه از تلاش اداره کل ورزش و جوانان فارس برای همگانی کردن ورزش یاد کرد و افزود: درهمین راستا با ارگان های که می توانند دراین بخش فرهنگ سازی کنند مانند صداوسیما و بهزیستی تفاهم نامه نوشته شد تا با عملیاتی کردآنها زمینه حضور بیشتر مردم در فعالیت های ورزشی فراهم شود.
 وی اضافه کرد: در شش ماه گذشته 750 برنامه ورزش همگانی توسط هیات و باهمکاری ارگان های مختلف  درمناسبت ها برگزارشد که حاصل آن افزایش سلامتی شهروندان بود.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس، تعریف مدل درورزش همگانی با کمک اساتید دانشگاه  و ایحاد کمیته همگانی در رشته های مختلف ورزشی را به عنوان دیگر اقدامات انجام شده درراستای گسترش ورزش در میان شهروندان نام برد.
کامیاب یادآور شد: درحوزه ورزش قهرمانی نگاه اداره ورزش و جوانان فارس به بازی آسیایی 2018جاکارتا است وبه همین منظور تاکنون 16 جلسه دراین زمینه تشکیل شده است.
وی ادامه داد:  به منظور مشخص شدن توانمندی ورزشکاران فارس دررشته های مختلف برای شرکت در مسابقات  آسیایی درروزهای آتی جلساتی باهیات های ورزشی  برگزار می شود تا مشخص شود در چه بخش های فارس میتواند نماینده داشته باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس خاطرنشان کرد: دربخش ورزش حرفه ای نیز درحد امکان حمایت های انجام شده که  نمونه آن حمایت های صورت گرفته ازفجرشهید سپاسی شیراز است.
استقبال از نقدهای سازنده
کامیاب سپس عنوان کرد: هدف اصلی رشد و موفقیت ورزش فارس است و درهمین راستا از نقدهای سازنده صاحب نظران حوزه های مختلف استقبال می شود.
وی یادآور شد: به همین منظور جلسات شورای مشورتی با مدیران سازمان ها ی مردم نهاد، روسای هیات ها و ادارت ،بخش خصوصی و خیرین برگزارشده است که نظرات حاضران دراین جلسات تجمیع شده و در شورای معاونین  برای تصمیم گیری مطرح می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس همچنین ابرازداشت: ورزشی نویسان به عنوان افرادی که به صورت حرفه ای ورزش را بررسی می کنند،می توانند نظرات و انتقادات خود را بیان کنندتا با مطرح شدن و تحلیل آنهادرراستای رشد ورزش استان گام برداشته شود.
دراین نشست ورزشی نویسان نظرات و انتقادات خود را بیان کردند و درپایان اعلام شده موضوع جلسه بعدی میزبانی فارس درمسابقات جهانی کشتی فرنگی سال آینده خواهد بود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز