مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

اصلاح امور و پیشگیری از آسیب های احتمالی، هدف اصلی واحدهای نظارتی است

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۱۱:۰۱:۱۳
کد خبر: ۳۵۶۱۷۰
اصلاح امور و پیشگیری از آسیب های احتمالی، هدف اصلی واحدهای نظارتی است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اصلاح امور و پیشگیری از آسیب های احتمالی هدف اصلی واحدهای نظارتی آموزش و پرورش استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در جمع راهنمایان آموزشی اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر اینکه بازدید و ارزیابی واحد های نظارتی آموزش و پرورش نباید فقط مالی و اداری باشد، اظهار داشت: توجه و نظارت به فلسفه اصلی تعلیم و تربیت یعنی " آموزش" و" پرورش" در این واحد ها ضروری است.

وی پرداختن به مسائل حاشیه ای را از دغدغه های اصلی نظام آموزشی کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: تمام اهداف آموزشی باید از مدرسه شروع شود.

محسن بیگی با بیان اینکه فاصله بین مدرسه و سطوح مدیریتی منجر به ناکارآمدی برنامه ها شده اظهار داشت: از بین بردن فاصله ایجاد شده بین مدرسه و سطوح مدیریتی ضرورتی اجتناب ناپذیر در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: راهنمایان آموزشی باید در راستای اصلاح، بررسی و نظارت بر برنامه های آموزشی به منظور کیفیت بخشی به این برنامه ها گام بردارند.

محمد محسن بیگی داشتن اطلاعات لازم در حوزه فعالیت، به روز بودن همراه با علم و فناوری، قدرت برقراری ارتباط با مدیران مدارس و همکاران فرهنگی، گرفتن نظرات و پیشنهاد های دانش آموزان در ارتباط با مسائل آموزشی و تربیتی و عدم پیشداوری نسب به افراد و موضوعات مختلف را از مهمترین وظایف راهنمایان آموزشی اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان برشمرد.

وی گفت: در نظر گرفتن واقعیت های محیطی، فضای آموزشی، تراکم دانش آموزی، خصوصیات بومی و فرهنگی مناطق مختلف استان، در نظارت ها و ارزیابی های آموزشی ضروری است.

محسن‌بیگی بر انعکاس منصفانه ارزیابی‌ها توسط راهنمایان آموزشی به منظور اصلاحات لازم در اسرع وقت تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز