کودک دو ساله، نخستین قربانی مهاجرت ۲۰۱۶

۱۳۹۴/۱۰/۱۳ - ۰۹:۳۰:۴۵
کد خبر: ۳۵۶۴۷۰
کودک دو ساله، نخستین قربانی مهاجرت ۲۰۱۶
گارد ساحلی یونان دیروز از مرگ نخستین مهاجر در سال ۲۰۱۶ که یک کودک دو ساله بود، خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، گارد ساحلی یونان اعلام کرد: جسد کودک دو ساله که به دنبال غرق شدن قایق حامل مهاجران غیر قانونی در دریای اژه جان باخته بود، پیدا شد. این کودک نخستین قربانی مهاجرت در سال 2016 است که در قایقی از ترکیه عازم اروپا بود.

دیروز صبح قایقی حامل چهل پناه جو که از ترکیه عزیمت کرده بود در نزدیکی سواحل جزیره یونانی آگاتونیسی غرق شد.

ماهیگیران محلی به گارد ساحلی یونان اطلاع دادند وگارد ساحلی نیز یک کشتی متعلق به یک بنیاد خیریه مستقر در مالت را که برای نجات اشخاص در خطر اختصاص داده شده است، برای نجات مهاجران اعزام کرد.

این کشتی که ماهیگیران آن را به محل غرق شدن قایق هدایت کردند 38 پناهجو را که موفق شده بودند خود را روی صخره بکشند، نجات داد. به گفته گارد ساحلی سپس ماهیگیران جسد این کودک غرق شده و یک زن را که به دریا افتاده بود شناسایی کردند. اجساد و زخمی ها به بندر

پیتاگوریو در جزیره ساموس انتقال داده شدند. ده نفر از مهاجران به علت سرما زدگی بستری شدند.

کریستوفر کارترامبون، بنیانگذار آمریکایی بنیاد موآس در مالت اعلام کرد «امروز ما در برابر جوان ترین قربانی بحران مهاجرت قرار گرفتیم. این یاد آورمصیبت هزاران نفری است که در تلاش برای دست یافتن به امنیت در اوضاعی طاقت فرسا جان باختند».

موآس در ماه دسامبر ماموریت خود را در دریای اژه، میان ترکیه و یونان با همکاری گارد ساحلی یونان، سازمان ملل متحد، ماهیگیران و نیکوکاران آغاز گرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز