فرافکنی به جای پذیرش مسوولیت؛

حمله گاز‌انبری قالیباف به آلودگی هوا

۱۳۹۴/۱۰/۱۳ - ۱۱:۵۱:۴۹
کد خبر: ۳۵۶۶۵۷
حمله گاز‌انبری قالیباف به آلودگی هوا
شهردار تهران شب گذشته با حضور در برنامه نگاه یک بار دیگر به شیوه گازانبری تلاش کرد مسوولیت خود در وضعیت آلودگی هوا را تقلیل دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدباقر قالیباف مدت هاست به جای رفع ضعف های مفرط شهرداری تهران تلاش می کند مشکلات شهری را به گردن دولت ها بیندازد. این روال هم در زمان دولت قبل و هم در این دولت ادامه دارد و وی به جای این که مسوولیت خود در قبال اتفاقات شهری را بپذیرد با فرافکنی و به شیوه گاز انبری دولت ها را مورد هجمه قرار می دهد.

قالیباف دیشب در برنامه نگاه یک در حالی مدعی شد تولید و فروش خودرو باعث آلودگی هوای تهران است که توضیح نداد چرا وی به جای توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو، به ساخت پر هزینه اتوبان دو طبقه ای پرداخته که در هر ساعت از روز بخواهید از این اتوبان گذر کنید مجبورید ساعت ها پشت ترافیک باشید. ایکاش توضیح می داد که چه هزینه ای برای این اتوبان بی مصرف پرداخت کرده و متروی تهران با چه هزینه ای می توانست تکمیل شود.

آقای شهردار چرا به مردم توضیح نمی دهد از کوه و دشت و رودخانه و ... تا کوچه های 10متری پر از ساختمان های بدشکل ریز و درشت هستند و به جای این که به گسترش فضای سبز بپردازد به توسعه دیوارهای سیمانی مشغول است. آقای شهردار بهتر است بگوید به چه دلیلی کوه های تهران به جای درخت ساختمان های بلندمرتبه دارند و کوچه ها و خیابان های تهران هر روز شاهد خاکستری شدن ساختمان های جورواجور به جای سبز شدن درختان هستند.

آقای شهردار مدعی است دولت به حمل و نقل عمومی نمی پردازد و هزینه این حمل و نقل را پرداخت نمی کند. یک سوال؛ این همه درآمد شهرداری از محل فروش تراکم، پارکبان، عوارض، نوسازی و هزاران هزینه پیش بینی شده و نشده در کجا هزینه می شود؟ و چرا در این شهر به جای خرید اتوبوس و نوسازی ناوگان تاکسی رانی، سطل زباله های شهر نونوار می شوند؟

آقای شهردار نه سال 84 پذیرفت که در انتخابات شکست خورده و نه سال 92. از 84 تا 92 به دنبال گرفتن انتقام از دولت وقت بود و از 92 تا به امروز هم به دنبال گرفتن انتقام از دولت حاضر. بهتر است جناب قالیباف باور کند دو انتخابات را شکست خورده و دوران مبارزات انتخاباتی هم گذشته است. او به جای فرافکنی و گریز از مسوولیت های عادی و قانونی شهرداری بهتر است به امور شهر بپردازد تا بیش از این تهران در مشکلات ریز و درشت گرفتار نیاید.

خبرگزاری برنا، از این پس در سلسله گزارش هایی به عملکرد شهرداری تهران در وضعیت محیط زیست خواهد پرداخت تا مشخص شود چه کسانی در این شهر کوتاهی می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز