مدیرکل دفتر آمار سازمان ثبت احوال کشور؛

ازدواج در کشور کاهش و طلاق افزایش یافته است

۱۳۹۴/۱۰/۱۳ - ۱۳:۳۰:۲۷
کد خبر: ۳۵۶۷۳۳
ازدواج در کشور کاهش و طلاق افزایش یافته است
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: ازدواج در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل سه و چهار دهم درصد کاهش و طلاق چهار و دو دهم درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، علی اکبر محزون روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان مرکزی در اراک افزود: در این مدت 520 هزار و 240 مورد ازدواج و 123 هزار و 340 مورد طلاق در کشور به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: به طور میانگین در 9 ماهه امسال در هر ساعت 79 واقعه ازدواج و 18 واقعه طلاق در کشور رخ داده است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: میانگین سن ازدواج مردان در این مدت حدود 28 و نیم سال و دختران حدود 24 سال بوده است.

محزون اظهار کرد: میانگین سن طلاق های ثبت شده نیز برای مردان حدود 35 و نیم و برای زنان 30 و نیم سال بوده است.

وی گفت: در 9 ماهه امسال یک میلیون و 189 هزار و 367 مورد ولادت و 277 هزار و 914 واقعه وفات در کشور به ثبت رسیده و که میزان موالید نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چهار و نیم درصدی و آمار فوتی ها نیز افزایش یک و هشت دهم درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور اضافه کرد: جمعیت کشور تا پایان سال 93 به 78 میلیون و 600 هزار نفر و تا پایان آذرماه امسال به 79 میلیون و 490 هزار نفر رسیده است.

محزون گفت: بیشترین میزان ثبت ولادت سال گذشته کشور به ترتیب مربوط به استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان و کمترین میزان مربوط به استان های گیلان، مازندران و مرکزی بوده است.

وی ادامه داد: در سال 65 آمار زنان 15 تا 49 ساله کشور که در سن باروری بودند، 10 میلیون و 500 هزار نفر با دو میلیون و 200 هزار موالید اما در سال 90 آمار این گروه سنی در زنان به 22 میلیون و 300 هزار نفر با یک میلیون و 350 هزار موالید رسیده است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ نرخ باروری در منطقه، آسیا و جهان از وضعیت خوبی برخوردار نیست و توجه به این مهم امری ضروری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز