زایمان آسان با مصرف این سبزی

۱۳۹۴/۱۰/۱۵ - ۰۵:۳۹:۴۶
کد خبر: ۳۵۷۰۷۱
بسیاری از زنان حامله به دلیل عدم استفاده از تغذیه مناسب در هنگام زایمان با درد و خونریزی مواجه می شوند و زایمان سختی دارند اما شما می توانید با خوردن سبزی جعفری زایمان آسان داشته باشید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛خانم هایی که در دوران نزدیک به زایمان خود به سر می برند بهتر است از این نوع سبزی مصرف کنند و با استفاده از خاصیت های مفید آن زایمانی راحت و آسان را تجربه کنند و از این بابت خیالشان راحت باشد.

بسیاری از افراد از جعفری به عنوان تزئین و دورچین غذا و تزیین استفاده می‌کنند و آنرا مصرف نمی کنند. جعفری به دلیل ویتامین‌های فراوانی که دارد به عنوان مولتی ویتامین محسوب می‌شود، هر 10 گرم جعفری 4 تا 5 کالری دارد و منبع خوبی از ویتامین A وC محسوب می‌شود.

جعفری مقادیر کمی از کلسیم و آهن را در خود جای داده است. در 10 گرم سبزی 2 برابر میزان مورد نیاز ویتامین K را برای بدن تامین می‌کند، همچنین مقادیری از ویتامین B مانند ویتامین B1،B2،B3،B5،B6 اسید فولیک را در بر می‌گیرد. جعفری حاوی املاحی مثل فسفر،‌کلسیم ، منیزیم، منگنز، آهن، روی و پتاسیم است که نقش مهمی در سلامت جنین به ویژه در سه ماهه سوم بارداری دارد.

جعفری تاثیربسیار زیادی در انقباضات ماهیچه‌ای در هنگام زایمان دارد،این سبزی  حاوی کلسیم می باشد که برای انقباضات ماهیچه‌ای بسیار مفید می باشد و از آنجایی که برای خروج جنین از کانال زایمان نیاز به انقباضات عضلانی موثر مادر داریم لذا باید توجه ویژه به منابع کلسیمی داشته باشیم.

علاوه بر آن مصرف جعفری در کاهش روند پیری بسیار تاثیر گذار است : جعفری علاوه بر ویتامین حاوی لوتئین از خانواده فلاونوئیدها است که به عنوان آنتی اکسیدان برای مقابله با رادیکال‌های آزاد و حفاظت سلول‌ها در مقابل آسیب‌ها کمک می‌کند. مصرف جعفری با بالا بردن سطح آنتی اکسیدان برای فرآیند پیری را در بدن کاهش می‌دهد.

روغن جعفری به علت افزایش تحریکات انقباضی عضلات موجب زایمان زودرس می‌گردد، بنابراین مصرف آن برای زنان باردار توصیه نمی‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز