قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان کرد:

ارتقای ارزشیابی تحقیقات و محققان حوزه سلامت

۱۳۹۴/۱۰/۱۵ - ۰۸:۴۸:۲۵
کد خبر: ۳۵۷۳۷۵
همایش تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر آخوندزاده، قائم مقام معاون تحقیقات وفناوری وزارت بهداشت و جمعی از مسئولان و اعضاء هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، همایش تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی گیلان  با حضور دکتر آخوندزاده، قائم مقام معاون تحقیقات وفناوری وزارت بهداشت و جمعی از مسئولین و اعضاء هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

به گزارش وبدا؛ قائم مقام معاون تحقیقات وفناوری وزارت بهداشت در این مراسم با اشاره به  اینکه هیچ رهبری در دنیا به اندازه مقام معظم رهبری به امر پژوهش  تاکید نکرده است ،گفت: پژوهش اولین کاری که در دانشگاه انجام می دهد،کار فرهنگی است و دانشگاهی که چراغ پژوهش در آن روشن نباشد سیاست زده می شود.

دکتر شاهین آخوند زاده تحریم ها و محدودیت های اقتصادی را از جمله  عواملی دانست که در کاهش مقالات و سهم برو نداد علمی ایران در منطقه و دنیا و میزان همکاریهای بین المللی نقش دارند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ارتقای ارزشیابی تحقیقات و محققان حوزه سلامت،حمایت از پنجاه مجله علمی علوم پزشکی برتر برای Scopus-Medline و همچنین ارتقای کیفی مستمر آنها ،استاندارد سازی و اصلاح فرایند و سیاست های داوری علمی در حوزه تحقیقات و فناوری سلامت همچنین کاهش تصدی گری دانشگاههای دولتی در اداره مجلات علمی علوم پزشکی و واگذاری کار به انجمن های علمی علوم پزشکی و موسسات غیر دولتی را از جمله راهبردها و برنامه ها عنوان کرد.

در ادامه رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با بیان اینکه پژوهش باید از دو طریق کاربردی و بنیادی مدنظر باشد،عدم نیازسنجی و پشتیبانی مالی همچنین عدم اولویت های پژوهشی را از جمله نکاتی دانست که موجب افت پژوهش می شوند.

دکتر برزیگر در بخش دیگری از سخنان خود عدم غرض ورزی و انجام داوری صحیح در امر پژوهش و اصل بی طرفی را یکی از مسائل مهم در اخلاق پژوهش عنوان کرد.

وی در پایان  ضمن اظهار خرسندی از ارتقاء هیات علمی رعایت اخلاق پژوهش را امری لازم خواند.

دکتر آبتین حیدرزاده، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به چهل سال تولیدات علمی ایران در علوم سلامت و

زیست پزشکی،اظهار کرد:رتبه ایران در منطقه و نیز در بین کشورهای اسلامی در سال 2013 ،بر مبنای تعداد مقالات منتشر شده در بانک اطلاعاتی Scopus، رتبه اول بوده است.

وی افزود:در سال 2014 میلادی نیز ایران توانسته رتبه اول خود را در منطقه و نیز در بین کشورهای اسلامی براساس تعداد مقالات منتشرشده در Scopus حفظ نماید.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بخشی دیگر از سخنان خود توسعه و بهبود مطالعات سرطان ، توسعه و بهبود مطالعات مرتبط با گیاهان دارویی ، توسعه مراکز تحقیقاتی ،توسعه و بهبود مطالعات مربوط به پزشک خانواده ، توسعه و بهبود مدیریت فناوری سلامت ، طراحی و بهبود تعاملات پژوهشی منطقه ای، ملی و بین المللی ،توسعه پژوهش های پاسخگو و عدالت محور در راستای نیازهای سلامت از جمله اهداف استراتژیک کلان منطقه یک آمایش در زمینه تحقیقات و فناوری عنوان کرد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز