قائم مقام ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران عنوان کرد:

مراجعه فقط ۳۰۰ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی

۱۳۹۴/۱۰/۱۵ - ۱۰:۳۷:۵۴
کد خبر: ۳۵۷۴۶۹
مراجعه فقط ۳۰۰ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی
قائم مقام ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران گفت: از ابتدای امسال فقط 300 هزار خودرو به مراکز معاینه فنی پایتخت مراجعه کرده اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، قائم مقام ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران  افزود: در این مدت از یک ششم ظرفیت مراکز معاینه فنی استفاده شده و میزان مراجعات بسیار کاهش یافته است.

وی افزود: در مراکز معاینه فنی استان تهران نیز تاکنون 150 هزار برچسب معاینه فنی ارائه و جمعاً در کل استان تهران 450 هزار برچسب معاینه فنی صادر شده است.

حسینی گفت: امسال به هیچ عنوان خودروهای پلیس برای دریافت معاینه فنی به این مراکز مراجعه نکرده‌اند.

وی افزود: نهادها و سازمان ها باید به معاینه فنی اعتقاد داشته باشند زیرا مراکز معاینه فنی صرفاً چک کننده آلاینده خودروها نیستند بلکه همه بخش های خودرو را بررسی می کنند و این‌گونه موضع گیری‌ها جای شک دارد.

حسینی گفت: براساس آمار پلیس، 2 میلیون خودرو واجد دریافت معاینه فنی هستند که پلیس اعلام می کند یک میلیون و 500 هزار خودرو یعنی 80 درصد خودروها معاینه فنی دارند و این آمار جای منافات دارد و باید در ارائه آمار دقت شود.

وی افزود:‌ در 9 ماهه اول امسال روزانه فقط هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه می کردند اما در روزهای اخیر با برخوردهای پلیس میزان مراجعات به 4 هزار خودرو افزایش یافته است.

حسینی درخصوص معاینه فنی تاکسی ها گفت: شهرداری تهران برنامه مدونی برای ناوگان حمل و نقل عمومی دارد و بودجه آن نیز برای سال آینده مشخص شده به طوری که در حال حاضر از 60 هزار تاکسی 45 هزار تاکسی معاینه فنی اخذ کردند و درخصوص اتوبوس ها نیز از 10 هزار اتوبوس 7 هزار و 800 معاینه فنی صادر شده است.

قائم مقام ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران درخصوص دودزایی اتوبوس ها افزود: هر دودی آلاینده نیست و این را باید توجه کنیم؛ با دستگاه های تست آلایندگی میزان بخارات آب و آلاینده ها مشخص می شود.

حسینی گفت: دود اتوبوس ها صد در صد آلاینده نیست گرچه معتقدیم باید استانداردهای لازم در معاینه فنی افزایش یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز