رییس سازمان نظام پزشکی:

افزایش بودجه بخش سلامت ، سرمایه گذاری است

۱۳۹۴/۱۰/۱۵ - ۱۲:۳۴:۵۹
کد خبر: ۳۵۷۵۷۸
افزایش بودجه بخش سلامت ، سرمایه گذاری است
رییس سازمان نظام پزشکی گفت: اختصاص و افزایش بودجه بخش سلامت هزینه نیست ، سرمایه گذاری است چرا که رشد اقتصادی و خلق ثروت به سلامت جامعه وابسته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رئیس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری افزود: خبرهای تائید نشده حکایت از رشد بودجه عمومی بیمه های پایه دوازده تا سیزده درصد دارد و امسال که چهارده درصد بوده است مشکلات متعددی از جمله طلب زیاد بخش های دولتی را شاهد هستیم .

وی نگرانی های سازمان نظام پزشکی درباره تخصیص و افزایش اعتبارات به بخش سلامت را به سه بخش تقسیم کرد و با بیان اینکه رشد اعتبارات سنواتی سلامت باید از معدل امسال بالاتر باشد گفت : رشد اعتبار حمایتی بیمه های پایه باید بالاتر از اعداد ذکر شده باشد و منابع جدید مالی از جمله افزایش مالیات بر سیگار و کالاهی آسیب رسان سلامت در نظر گرفته شود تا چالش ها و مشکلات بیشتری در حوزه سلامت بوجود نیاید.
 
 زالی همچنین به حوادث اخیر درعربستان و نقش رسانه ها در شهادت شیخ نمر روحانی مبارز عربستان اشاره کرد و گفت: سکوت رسانه های غربی در این مورد معنادار است.
 
رییس سازمان نظام پزشکی همچنین به حضور فعال جامعه پزشکی در انتخابات پیش رو و ترغیب مردم برای خلق حضور حداکثری و صلابت آفرین اشاره کرد و افزود: باید یکی از خواسته های مردم از کاندیداها جای خالی بحث سلامت در برنامه هایشان باشد.
نظر شما