معاون وزیر علوم

المپیاد ورزشی دانشجویان مردادماه برگزار می شود

۱۳۹۴/۱۰/۱۹ - ۱۲:۴۱:۴۲
کد خبر: ۳۵۸۸۴۲
المپیاد ورزشی دانشجویان مردادماه برگزار می شود
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان مردادماه سال آینده در مشهد برگزار می شود که برگزاری هر چه مطلوب تر آن نیازمند حمایت و همراهی بخش های مرتبط و بسیج امکانات در استان خراسان رضوی است.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر مجتبی صدیقی  با اشاره به برگزاری این المپیاد به صورت دو سالانه در یکی از دانشگاه های کشور اظهار کرد: دو سال قبل این المپیاد در دانشگاه شهید بهشتی با حدود چهار هزار شرکت کننده به همراه مربیان و سرپرستان گروه ها اجرا شد و پیش بینی می شود  در مشهد نیز  هم این المپیاد با استقبال مناسب دانشجویان برگزار شود.
 
 وی افزود:  در راستای میزبانی هر چه مطلوب تر این رقابت ها، هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم  برای برگزاری بهتر آن،  شورای حمایتی با ریاست استاندار خراسان رضوی  تشکیل می شود تا در راستای بسیج امکانات  این استان فعالیت کند. 

 صدیقی گفت: دانشگاه فردوسی مشهد با قدمت و جایگاه ویژه ای که در بین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور دارد توان و ظرفیت لازم را برای میزبانی این مسابقات دارد و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری  نیز در  حد  توان مالی، برای برگزاری شایسته این مسابقات کمک و هزینه های کلی را تقبل می کند ضمن آنکه تیم های شرکت کننده هم سرانه ای در این زمینه پرداخت می کنند.

طی حکمی از سوی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان ، استاندار خراسان رضوی به عنوان رئیس شورای حمایتی و پشتیبانی سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور تعیین شد.

 
علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی  نیز  با استقبال از برگزاری المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان کشور در مشهد گفت: نقش ورزش در سلامت جسم و روح بسیار مهم است در عین آنکه برگزاری این رویداد فرهنگی ، ورزشی در مشهد الرضا (ع) آثار روحی و معنوی ویژه ای خواهد داشت . 
 
وی افزود: این رویداد بهانه و فرصتی ارزشمند برای کسانی خواهد بود که تا کنون به آستان ملک پاسبان رضوی و شهر مشهد مشرف نشده اند. 
 
 استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: این شرایط علاوه بر ایجاد فضای نشاط و شادابی در جوانان زمینه  وحدت و همدلی در عین  تلاش، تمرین و رقابت در کنار یکدیگر را فراهم می کند .
 
رشیدیان تاکید کرد: به منظور برگزاری هر چه مطلوب تر این رویداد از توان و ظرفیت استان بهره گرفته می شود و در این راستا از مشارکت دانشگاه ها در تمامی سطوح اجتماعی و اجرایی استفاده خواهد شد. 
 
وی با اشاره به آمادگی مشهد برای سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام ، برگزاری این المپیاد ملی را مقدمه ای برای میزبانی این کلانشهر در مسابقات و برنامه های ورزشی کشورهای اسلامی  بویژه  برنامه های دانشگاهی عنوان کرد. 

نظر شما