رییس مرکز مدیریت شبکه اعلام کرد؛

پوشش ۹۵ درصد خدمات سلامت برای ۱۵ میلیون حاشیه نشین

۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۱۳:۲۸:۲۹
کد خبر: ۳۵۹۳۷۵
رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت از پوشش 95 درصد خدمات سلامت برای 15 میلیون حاشیه نشین و شهرهای 20 تا 50 هزار نفر خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر ناصر کلانتری ضمن اعلام این خبر گفت: ارائه خدمات سطح یک بهداشتی در طرح تحول بهداشت به حاشیه نشینان و سکونتگاه های غیر رسمی در سه فاز برای حاشیه نشینان، شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر جمعیت و شهرهای بالای 50 هزار نفر تدوین شده است.

وی افزود: هم اکنون این بسته های خدمتی برای حاشیه نشینان که 10 میلیون و یکصد هزار نفر هستند و شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر جمعیت که 5 میلیون هستند به پوشش بیش از 95 درصدی در کشور رسیده است.

قائم مقام معاون بهداشت این برنامه ها را عمدتا کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر اعلام کرد و گفت: در ابتدا تصور ما بر این بود که در مناطق حاشیه نشین باید به کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیشتر بپردازیم ولی با مطالعات، سرشماری و بلوک بندی هایی که بر روی جمعیت هدف انجام شد مشخص شد که مشکلات این بخش از جمعیت کشور نیز با جمعیت شهری مطابقت دارد و عمده مشکلات سلامتی حاشیه نشینان بیماری های غیرواگیر همچون دیابت، قلبی، تنفسی، چاقی، فشار خون، اضافه وزن، سوء تغذیه و از این قبیل موارد است.

وی بیان داشت: علاوه بر این در برخی از مناطق ویژه حاشیه شهرها که مشکلاتی همچون دفع غیربهداشتی زباله، آب شرب ناسالم، تجمع غیر منطقی جمعیت در سکونتگاه ها و از این قبیل مشکلات وجود دارد نیز بسته های خدمتی پیش بینی شده است که به کنترل و پیشگیری بیماری های واگیر پرداخته شود.

دکتر کلانتری آسیب های اجتماعی را شامل 2 تا 3 درصد جمعیت حاشیه نشین دانست و گفت: مسائلی نظیر اعتیاد، بزه های اجتماعی و از این قبیل مشکلات هم در دو تا 3 درصد جمعیت حاشیه نشین کشور وجود دارد که به آنها رسیدگی می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز