رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی:

دانش آموزان را باید در دوران تحصیل با تحقیق و پژوهش آشنا کرد

۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۰۹:۴۱:۱۸
کد خبر: ۳۵۹۶۸۶
دانش آموزان را باید در دوران تحصیل با تحقیق و پژوهش آشنا کرد
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: دانش آموزان را بایددر دوران تحصیل با تحقیق و پژوهش آشنا کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: مسلما پژوهش در آموزش و پرورش مخصوصا در ایجاد تحول قابل تامل است.

 وی با بیان اینکه امروزه پژوهش را در چند مرحله باید پیگیری کرد، افزود: مبنای فعالیت‌های آموزش و پرورش باید مبتنی بر پژوهش و دارای پیوست پژوهشی باشد زیرا معتقدیم پژوهش می‌تواند راه را هموار ، آسیب‌ها را کاهش و اثربخشی را بیشتر کند.
 
 رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح  کرد: فعالیت‌هایی که بدون پژوهش صورت می‌گیرد قطعاً آسیب زا خواهد بود.
 
 محمدیان با بیان این که کارهای ما باید پیوست پژوهشی داشته باشد ، افزود : در حال حاضر پژوهش در کارها را تجربه می‌کنیم. وعهد و میثاق ما با معلمان این است که بدون پژوهش کاری را انجام ندهند.
 
 وی با بیان اینکه باید روش‌های پژوهشی را به نسل آینده بیاموزیم، افزود: اگر می‌خواهیم در آینده پژوهشگر خوبی داشته باشیم و با تعقل پژوهشی به مسئله نگاه کنیم باید دانش آموزان را از دوران مدرسه و تحصیل با پژوهش و فرآیند پژوهش و تحقیق آشنا کنیم.
 
 رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خاطرنشان کرد : لازم است معلمان به محتوای درسی از منظر پژوهشی نگاه کنند و در اعتباربخشی و ارزشیابی دانش آموزان به این موضوع توجه داشته باشند. چون مدعی هستیم محتواهای آموزشی این فرآیند را برای دانش آموزان فراهم کرده است.
 
محمدیان بیان کرد : سند تحول و برنامه درسی معلم را راهبر آموزشی، پژوهشگر، اسوه، الگو و مربی می‌شناسد و باید معلم در کلاس درس مربی و پژوهشگر باشد تا بتواند تولید محتوای آموزشی و تربیتی کند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز