عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس عنوان کرد:

ورزش و هنر دو عامل موثر در پیشگیری از اعتیاد

۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۱۰:۵۸:۰۳
کد خبر: ۳۵۹۷۵۹
ورزش و هنر دو عامل موثر در پیشگیری از اعتیاد
عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به اینکه هنر و ورزش دو عاملی مهم در پیشگیری از اعتیاد به شمار می‌رود، گفت: هزینه های ورزش و پرداختن به مسائل فرهنگی بارمالی زیادی برای خانواده ها دارد و باید در جهت رفع آن اقدام شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حسین گروسی اظهارداشت: گذر زمان اثبات کرده که بدون کار اجتماعی و فرهنگی نمی‌توان با مواد مخدر مبارزه کرد لذا باید این مسئله را به لایه مختلف اجتماعی ببریم و کار فرهنگی انجام دهیم.

وی افزود: زندان و اعدام با توجه به آمار اعتیاد نشان می‌دهد که چندان کارساز نبوده و باید از شیوه‌های دیگر همچون آگاهسازی و اقدامات اجتماعی استفاده کرد. در این زمینه نیز خلاء‌هایی داریم که باید در جهت رفع آن اقدام کرد. امروزه شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های موبایلی دارد جایگزین دیش ماهواره‌ها می‌شود و باید با اقدام فرهنگی در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام داد. ساخت فیلم و سریال در جهت پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر ضرورت دارد و باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس گفت: به حوزه هنر، سینما و فیلم در راستای مبارزه با مواد مخدر کم توجه شده است و باید برای تقابل با پدیده اعتیاد و رفع آن از هنر بهره مند شد چراکهد تیغ هنر برنده تر است و در پیشگیری از اعتیاد نتایج مطلوبی را به همراه دارد.

گروسی ضمن مثبت ارزیابی کردن روش اجتماعی مبارزه با مواد مخدر گفت: این رویکرد که توسط وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شده است نتایج موثری به همراه دارد و باید به صورت فراگیر در سراسر کشور اجرایی شود.

وی به موضوع شادی اشاره کرد و افزود: شادی در پیشگیری از اعتیاد موثر است و ورزش و هنر در ارتباط مستقیم با ایجاد نشاط هستند. بنابراین افزایش بودجه ورزش و اقدامات فرهنگی در پیشگیری از اعتیاد لازم است. البته دولت باید این مسئله را در لایحه بودجه بیاورد تا مجلس اقدام مناسب در این زمینه در جهت افزایش بودجه حوزه ورزش و هنر اقدام کند.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به اینکه ورزش در کشور ما گران است، تصریح کرد: این در حالی بوده که قیمت مواد مخدر اندک است و پرداختن به مسائل فرهنگی و ورزشی برای افراد پرهزینه بوده و بار مالی زیادی برای خانواده ها دارد.

گروسی با بیان اینکه اعتیاد به دلیل عدم خودباوری نیز حاصل می‌شود، گفت: ورزش می تواند این خود باوری در فردر را تقویت کند و سبب پیشگیری از اعتیاد به ویژه میان جوانان و نوجوانان شود.

وی گفت: مجلس آمادگی دارد در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدرف کاهش اعتیاد و آسیب های اجتماعی ناشی از آن در کنار همه دستگاه ها اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس همچنین بیکاری و عدم اشتغال را از دیگر علل اعتیاد در کشور برشمرد و خواستار همکاری همه دستگاه ها در جهت رفع این مشکل در جامعه در راستای تحقق اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز