مدیرعامل کانون پرورش فکری در مقرسازمان ملل مطرح کرد:

دست‌آوردهای حقوق کودک در ایران

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۱:۳۷:۰۶
کد خبر: ۳۶۰۲۵۷
دست‌آوردهای حقوق کودک در ایران
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مقر سازمان ملل در ژنو با ارائه گزارش ادواری جمهوری اسلامی ایران، از دست‌آوردهای حقوق کودک در کشور دفاع کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا و به نقل از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علیرضا حاجیان‌زاده روز 21 دی در اولین نشست اجلاس بین‌المللی حقوق کودک در مقر سازمان ملل گزارشی از فعالیت‌های آموزشی و پرورشی ایران ارائه کرد.

وی گفت: توسعه‌ی مراکز فراگیر آموزشی و فرهنگی‌هنری و پوشش تحصیلی و تربیتی کودکان دارای نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا، کم‌توان جسمی و حرکتی و...) از جمله برنامه‌های نظام آموزش و پرورش ایران برای تحقق عدالت آموزشی، فرهنگی و اجتماعی است.

عضو مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در ایران، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت کودکان با رویکرد تقویت تفکر، رشد استعداد و خلاقیت‌های علمی و فرهنگی‌هنری را از دیگر فعالیت‌های کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش کشور به منظور توجه بیشتر به حقوق کودکان عنوان کرد.

حاجیان‌زاده هم‌چنین یادآور شد: در ایران علاوه بر مدارس روستایی که در حوزه آموزش رسمی کشور فعالیت می‌کند مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در قالب کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و شهری با مراجعه به دورترین نقاط روستا‌ها و مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ شهرها به ارایه خدمات فرهنگی‌ برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایندگی از وزارت آموزش و پرورش در اجلاس بین‌المللی حقوق کودک در مقرسازمان ملل در ژنو سویس حضور دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز