معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد:

تسریع در بکارگیری متعهدین خدمات آموزشی

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۳:۱۲:۴۳
کد خبر: ۳۶۰۳۲۵
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: درحال حاضر با کمبود اعضای هیأت علمی در نظام سلامت کشور مواجهیم و لازم است نیروهای متخصصی که فارغ التحصیل می شوند و متعهد به خدمت هستند در حوزه آموزش علوم پزشکی به کار گرفته شوند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر باقر لاریجانی بیان کرد: سالانه افرادی موفق به اخذ دانشنامه تخصصی و دکتری تخصصی PhD شده و باید در بهره برداری از این نیروهای متخصص که از سرمایه های کشور هستند تسریع شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: پیش تر برخی از این همکاران به عنوان متعهد خدمات آموزشی به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور معرفی می شدند و به دلیل زمان بر بودن فرایند اداری جذب، همکاری آنها با وقفه مواجه می شد.

وی افزود: این در صورتی است که بکارگیری متعهدین خدمت مستلزم وجود ردیف سازمانی بلاتصدی و مجوز استخدام به عنوان عضو هیأت علمی نیست.

 لاریجانی اظهار داشت: به منظور رفع این چالش و تسریع در به کارگیری نیروهای متخصص نظام سلامت، طی بخشنامه ای از دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور خواسته شده پس از معرفی متعهدین خدمات آموزشی از طریق مرکز امور هیأت علمی وزارت بهداشت، برحسب اعلام نیاز، نسبت به بهره مندی از خدمات آنها اقدام لازم را انجام دهند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: بدیهی است دانشگاه‌ها و دانشکده ها پس از شروع به کار این افراد، نسبت به اخذ تائیدیه هیأت اجرایی جذب دانشگاه یا دانشکده مطابق ضوابط اقدام خواهند کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز