معاون وزیر بهداشت خبر داد؛

به کارگیری ۱۷ هزار پرستار در سال آینده در کشور

۱۳۹۴/۱۰/۲۳ - ۱۴:۳۶:۰۷
کد خبر: ۳۶۰۸۴۵
محمد میرزابیگی معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ازبه کارگیری 17 هزار پرستار سال آینده در کشور خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد میرزا بیگی در بازدید از بیمارستان فوق تخصصی حضرت ولی عصر (عج) فسا ضمن اعلام این خبر گفت: این افراد برای فعالیت در بیمارستان های با ضریب اشغال تخت بالا، تازه تاسیس و سوختگی و بخش های اورژانس به کارگیری خواهند شد.

وی با بیان اینکه 140 هزار پرستار در بیمارستان های دولتی و خصوصی کشور فعالیت دارند، افزود: در حالی که 260 هزار پرستار نیاز داریم که در واقع 120 هزار نفر در گروه پرستاری کمبود وجود دارد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از راه اندازی دفاتر خدمات پرستاری در سطح جامعه برای خدمت به بیماران مزمن و افراد مسن خبر داد و افزود: این دفاتر با کسب پروانه فعالیت و صلاحیت  از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با نظارت این وزارتخانه  فعالیت می کنند و در حقیقت عرصه وسیع و گسترده ای با عنوان پرستاری جامعه نگر به روی مردم و پرستاران گشوده خواهد شد و مردم / مددجویان می توانند با اطمینان  از مراقبت های پرستاری در دسترس استفاده کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا نیز گفت : خدمات رسانی بیمارستان های فوق تخصصی ولی عصر و شریعتی  فسا به 220 هزار نفر جمیعت شهرستان و بیماران مناطق شرق فارس باعث افزایش ضریب اشغال بالای 95 درصد تخت این بیمارستان ها و کمبود پرستار شده است.

دکترعلیرضا عسکری  افزود: 430 پرستار در بیمارستان های فسا فعالیت دارند و بر اساس نیاز سنجی  به همین تعداد پرستار نیاز است.

گفتنی است نشست های معاون پرستاری وزارت بهداشت با هیات رییسه ، اعضای هیات علمی گروه پرستاری و مسوولین پرستاری دانشگاه، هیات مدیره نظام پرستاری و بیمارستانهای تابعه، بازدید از پردیس آموزشی دانشگاه علوم پزشکی فسا و بازدید از بخش های مختلف بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) از دیگر برنامه های این سفر بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز