عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد:

لزوم بازشناسی ظرفیت‌های فرهنگی جهت پیشگیری از اعتیاد

۱۳۹۴/۱۰/۲۷ - ۱۱:۲۴:۲۹
کد خبر: ۳۶۲۱۶۰
لزوم بازشناسی ظرفیت‌های فرهنگی جهت پیشگیری از اعتیاد
رضا صابری بر لزوم بازشناسی ظرفیت‌های فرهنگی جهت پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و گفت: مجلس می‌تواند با بازبینی و نظارت بر اجرای قوانین، مسئولیت خود در زمینه مبارزه با مواد مخدر ایفا کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، صابری اظهارداشت: یکی از موضوعاتی که در حل معضلات اجتماعی باید به آن توجه داشت، مسئله آگاهی اجتماعی است. آگاهی اجتماعی پیشگیری از اعتیاد را به همراه دارد و با سرمایه گذاری در این حوزه می‌توانیم به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم.

وی افزود: نظام اجتماعی در ایجاد مشارکت اجتماعی نقش اساسی داشته و باید بستر این کار در کشور فراهم شود. برای حل معضل اعتیاد نمی‌توان صبر کرد تا خود جامعه واکنش دهد و نظام اجتماعی، دولت و حاکمیت لازم بوده که بستر اجتماعی مبارزه با این پدیده شوم و راهکارهای مستقیم و غیرمستقیم پیشگیری از افزایش آن را فراهم کند.

نماینده مردم آذرشهر در مورد کمبود شادی واعتیاد ادامه داد: به لحاظ فرهنگ بسترهای مساعد برای شادی را در کشور داریم و شادی در ایران غنای زیادی دارد . گاهی احساس می‌شود نظر برخی از شادی درکشور جریان نامناسب فرهنگی است. ایران دارای فرهنگ‌های مختلف از قومیت‌های گوناگون است، لری، ترکی، عشایری، کردی از جمله قومیت‌ها به شمار رفته که هرکدام بسترهای فرهنگی گوناگونی برای شادی دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: آنچه شرایط را برای شادی محروم می‌کند ناملایمات اقتصادی بوده که سبب می‌شود ذهن افراد آمادگی استفاده از این ظرفیت‌ها را نداشته باشد. مردم باید به سرانه لازم در موضوع نشاط دست یابند لذا بایدبازشناسی ظرفیت‌های فرهنگی در سبد خانواده‌ها قرار گیرد.

صابری در مورد جرم انگاشتن اعتیاد ادامه داد: باید متناسب شرایط و زمان قواعد را در مورد اعتیاد بازبینی کنیم. بخشی از مبارزه با مواد مخدر با باندهای اصلی نبوده درحالی که این باندها جریان اساسی و مسیر فروش و تهیه مواد مخدر است. لذا زمانی که به سرشبکه ها دست نیابیم زیر شاخه ها پدیدار می‌شوند و علیرغم تشدید مجازات‌ها به اهداف مطلوب دست نمی‌یابیم.

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی و قطع هرچه بیشتر فعالیت انها گفت: مچلس در مورد تدوین قوانین کارهای زیادی انجام داده است و حتی می‌توان گفت، انباشت قوانین داریم. بنابراین مجلس از بعد نظارتی باید مسئله مبارزه با مواد مخدر را مورد کنکاش قرار دهد و بررسی کند سازمان‌هایی متولی نقش خود را متناسب با قوانین انجام می‌دهند یا خیر؟

نماینده مردم آذرشهر خاطر نشان کرد: مجلس می‌تواند با بازبینی و نظارت بر اجرای قوانین، مسئولیت خود در زمینه مبارزه با مواد مخدر ایفا کند چراکه مجلس متولی نظارت و بازبینی قوانین است.

صابری اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که رویکرد ان توسط وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شده است را بسیار مثبت ارزیابی کرد و عنوان داشت: این رویکرد در صورت فراهم شدن بسترهای آن همچنین استمرار و همکاری همه جانبه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی نسبت به سایر برنامه‌ها و رویکردها نتایج موثرتری را به همراه دارد و در طول چند سال استمرار و جدیت در این حوزه می‌توان شاهد کاهش اعتیاد در جامعه باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان گفت: مجلس نیز این آمادگی را دارد که در کنار سایر دستگاه‌ها به نقش خود در مبارزه با اعتیاد همکاری لازم را داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز