یک متخصص اطفال در گفت وگو با برنا گفت:

هوای آلوده، سطح اکسیژن خون را کاهش می‌دهد

۱۳۹۴/۱۰/۲۸ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۲۲۹۲
هوای آلوده، سطح اکسیژن خون را کاهش می‌دهد
مهتاب مساحی عنوان کرد: ماندن در ترافیک و استنشاق هوای آلوده، سرعت ابتلا به آسم را در کودکان افزایش می دهد. ورود آلاینده های موجود در هوای خیابان ها موجب کاهش سطح اکسیژن خون می شود، بنابراین تا در شرایط ناسالم آلودگی هوای تهران، کودکان را در منزل نگه دارید.

به گزارش خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری برنا؛ مساحی در رابطه با بهداشت فردی کودکان در شرایط آلودگی هوا در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا، گفت: در زمان اوج آلودگی هوا، روزانه سه مرتبه بینی خود را بامحلول سرم یا حتی آب شست‌وشو دهید. چرا که بخشی از آلودگی‌ها جذب مخاط بینی می‌شوند. هم چنین توصیه می شود روزانه سه مرتبه چشم‌ها را شست‌وشو دهید زیرا از طریق چشم نیز آلودگی‌ها جذب بدن می‌شوند و البته چشم‌ها نیز آسیب می‌بینند.

او در رابطه با استفاده از ماسک برای مقابله با مضرات آلودگی هوا، گفت: ماسک های کاغذی معمولی و دستمال نمی تواند جلوی ورود ذرات ریز گرد و غبار به سیستم تنفسی را بگیرند و بنابراین استفاده از آن ها توصیه نمی شود. ماسک های N95  برای شرایط آلودگی هوا تا حدی مناسب تر است.

 مساحی درباره لزوم تعطیلی مدارس تصریح کرد: کودکان، سالمندان، مادران باردار و مبتلایان به بیماری های مزمن قلبی_ریوی ازجمله گروه های خاص در معرض خطر آلودگی هوا هستند.

این متخصص اطفال تاکید کرد: کودکان، سالخوردگان و بیماران قلبی و تنفسی اکیدا در سطح شهر تردد نکنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز