عضو انجمن درمانگران اعتیاد در گفت و گو با برنا؛

سونامی اعتیاد زنان در راه است

۱۳۹۴/۱۰/۲۸ - ۰۹:۲۴:۲۳
کد خبر: ۳۶۲۴۱۷
سونامی اعتیاد زنان در راه است
رضا موسوی آسیب شناس اجتماعی و عضو انجمن درمانگران اعتیاد گفت:اعتیاد در زنان به هشدار رسیده است ،آمار ها از گسترش اعتیاد در بین این قشر از جامعه گزارش می دهد،اگر به فکر نباشیم باید با یک سونامی اعتیاد در زنان روبه رو می شویم.

رضا موسوی آسیب شناس اجتماعی و عضو انجمن درمانگران اعتیاد در گفت و گو با خبرنگار آسیب های  خبرگزاری برنا؛ درباره ی اعتیاد در زنان ایران گفت:در بحث اعتیاد زنان باید به این نکته توجه کرد زن امروز زن دیروز نیست؛ زنان در گذشته فقط نقش مادری و همسری را بر عهده داشتند ولی امروزه می بینیم که نقش نان آوری هم در خانواده دارند و در نبود سرپرست خانواده نقش پدری ایفا می کنند.

موسوی یادآور شد: زنان در جامعه امروز ایران خواست های مدنی بسیاری دارند،به حقوق خودشان آشنا شده اند و می دانند مانند گذشته کسی نمی تواند از آنها این حقوق را سلب کند .

وی با بیان اینکه زنان وقتی درگیر مسائل عاطفی می شوند ور به اعتیاد می آورند اظهار داشت:هنگامی که  زنان درگیر مسایل عاطفی می‌شوند و شریک زندگیشان اعتیاد دارد، به علت اعتیاد همسران خودشان گرفتار اعتیاد می شوند. مردان معتاد برای اینکه همسرشان را کنار خود نگه نهگدارند او را به سمت اعتیاد سوق می دهند.

این آسیب شناس درباره اعتیاد در طبقات مختلف اجتماعی زنان اظهار کرد:زنان به دلایل مختلفی روی به اعتیاد می آورند و طریقه مصرف و حتی نوع مواد در این طبقات متفاوت است.معمولا زنان در طبقات پائین و حاشیه نشین توسط یک مرد به مصرف مواد وری می آورند و در طبقات بالا خود خواسته مصرف می کنند.

وی درباره نحوه ی ورود زنان به اعتیاد در طبقات پاینن  گفت:زنان حاشیه نشین در اکثر مواقع توسط یک مرد و به اجبار روی به مواد می آورند، مردان در این طبقه زنان را وادار به مصرف می کنند تا کنارشان بمانند،اکثر آنان از جسم زنان برای تهیه پول مواد بهره کشی می کنند.زن در این طبقه از حمایت برخوردار نیست و عموما در خانواده های متولد می شوند که افراد آن درگیر اعتیاد هستند و خیلی کم پیش می آید که آلوده نشوند.

موسوی تاکید کرد: اگر این گروه از زنان در خانه پدری به سمت مواد نروند در خانه  همسرشان روی به مصرف می آورند،قریب به اتفاق  آنان به اجبار خانواده پای سفره عقد کسی می نشینند که مانند خانواده اش  آلوده به مواد هستند،هنگامی که مواد به او پیشنهاد می شود برای فراموش کردن بسیاری از رنج هایش رو به مصرف می آورد.وقتی زن کاملا درگیر شد شریک زندگیش از آن بهره کشی جنسی خواهد کرد،مطمئن باشید این اتفاق می افتد که خود این بزرگترین آسیب است.

موسوی ورود زنان طبقه مرفه را  به دنیای اعتیاد نوعی دیگری بیان می کند: در این طبقه داستان جور دیگری است،زنان با شناخت روی به مواد می آورند .آنان می دانند چه چیزی را چگونه مصرف کنند .وقتی دلیل اعتیاد را ازشان می پرسیم،می گویند برای حفظ اندام و جذابیت های جنسی مواد مصرف می کنند.

موسوی با اشاره به تفاوت مصرف در این دو گروه زنان گفت: وقتی به تفاوت مصرف در این دو طبقه نگاه می کنیم متوجه می شویم که زنان قربانی جسن مخالف خودشان شده اند،در طبقه پائین به اجبار و در طبقه بالا خود خواسته برای نگه داشتن شریک زندگی.

عضو انجمن درمانگران اعتیاد گفت: زنان گرفتار اعتیاد از سوی جامعه و خانواده طرد می شوند ، مشکلات مالی و تامین نیازها باعث می‌شود به سمت رفتارهای پرخطر سوق می‌دهد.

موسوی در پایان خاطر نشان کرد:اعتیاد در زنان می تواند بنیان یک جامعه را از بین ببرد زیرا این زنان هستند نقش مهمی مادری و همسری را خانواده دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز