جواهر فروش قلابی را شناسایی کنید

۱۳۹۴/۱۰/۲۸ - ۱۱:۰۵:۳۲
کد خبر: ۳۶۲۵۵۱
جواهر فروش قلابی را شناسایی کنید
سارق سابقه‌داری که تحت پوشش جواهر فروش با ماشین‌های مدل بالا اقدام به اغفال و کلاهبرداری از زنان جوان می‌کرد، توسط پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در تاریخ 29 آذرماه سال 90، ساعت 13:20 زن جوانی با مراجعه به کلانتری 123 نیاوران عنوان کرد: در روز مذکور ساعت 10:00 در حال پیاده روی در داخل پارک بودم که در حین پیاده روی، مردی حدودا 30 ساله شروع به صحبت و ایجاد مزاحمت کرد و بعد از دقایقی کوتاه در یک لحظه کلید ماشینم که در دستم بود را قاپید و متواری شد که پس از مراجعه به محل پارک خودرو متوجه سرقت آن شدم.

پرونده در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت خودرو» و به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده جهت رسیدگی  در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کشف خودرو در ارومیه

در اولین اقدام در خصوص رسیدگی به پرونده، مشخصات خودرو سانتافه سرقت شده در سیستم سراسری پلیس ثبت شد و خودرو در تاریخ 4 اسفندماه سال 90، در شهرستان ارومیه کشف و در بازرسی از داخل خودرو ، علاوه بر کشف تصاویر متعلق به اوراق شناسایی فردی به نام امیر . ن ( متولد 1361) تعدادی کارت ویزیت متعلق به مغازه‌های جواهرفروشی در شهرهای تهران، تبریز و ... نیز کشف شد. که در بررسی اطلاعات درج شده در داخل کارت ها مشخص شد که علیرغم درست بودن آدرس و نشانی برخی از مغازه‌های طلافروشی، فردی با مشخصات درج شده در داخل کارت ( تحت عنوان صاحب طلافروشی ) در مغازه های طلافروشی مشغول به کار نبوده و نهایتا این کارت‌ها به عنوان کارت های مجعول مورد شناسایی قرار گرفت.

تصویر متهم پایگاه یکم در سال 1392

شناسایی و دستگیری متهم

در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به مشخصات به‌دست آمده از  «امیر . ن»، صاحب خودرو سانتافه بلافاصله وی را به عنوان سارق خودرو مورد شناسایی قرار داد؛ با بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار، «امیر . ن» به‌عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت منزل، کلاهبرداری و نزاع و درگیری مورد شناسایی قرار گرفت. آخرین سابقه وی متعلق به پایگاه یکم پلیس آگاهی بود که متهم از طریق جلب اعتماد صاحبخانه ی سابق خود، اقدام به سرقت منزل کرده بود که پس از کشف اموال از سوی کارآگاهان، وی از سوی مراجع قضایی به زندان محکوم و پس از مدتی با تأمین قرار قانونی آزاد می‌شود.

اقدامات پلیسی جهت دستگیری «امیر . ن» در دستور کار کارآگاهان پایگاه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشت تا نهایتا کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم با یک دستگاه خودرو هیوندا مدل AX55 در حال تردد است. بلافاصله با انجام اقدامات پلیسی، محل تردد متهم در منطقه نیاوران شناسایی و تحت مراقبت های نامحسوس پلیسی قرار گرفت و سرانجام متهم در اردیبهشت ماه سال جاری ( 1392 )، سوار بر خودرو هیوندا دستگیر و در بازرسی از داخل خودرو، کارت‌های متعلق به مغازه های طلافروشی در مناطق میرداماد ، بازار بزرگ و ... کشف شد.

نظر شما