رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت:

علائم آنفولانزا باید در مکان‌های پرتردد، مهدهای کودک و مدارس آموزش داده شود

۱۳۹۴/۱۰/۲۹ - ۱۰:۲۲:۴۵
کد خبر: ۳۶۲۹۰۰
علائم آنفولانزا باید در مکان‌های پرتردد، مهدهای کودک و مدارس آموزش داده شود
رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر شناخت روش های پیشگیری از بیماری آنفلوانزا و شناساندن علائم این بیماری در مهد کودک ها، پیش دبستانی ها، مدارس و بیمارستان ها و مکان های پرتردد، گفت: لازم است سیستم تهویه هوای مهدکودک ها و مکان هایی که کودکان و بزرگسالان حضور دارند خوب باشد تا هوا در آن مکان ها در جریان باشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمود سروش در همایش آموزشی آنفلوانزای انسانی که روز گذشته در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، بر مدیریت مراقبت از بیماری های تنفسی توسط هر یک از افراد تاکید کرد و افزود: لازم است افراد جامعه، خانواده، فضاهای بسته و اجتماعات انسانی نقش یک رابط سلامت و یا سفیر سلامت را داشته باشند.

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با بیان این که در حال حاضر موج آنفلوانزا فروکش کرده است، گفت: شاید موج بعدی آنفلوانزا بیاید اما با میزان بسیار کم.

به گفته سروش، لازم است هر فردی به منظور جلوگیری از انتشار بیماری ،خود مراقبتی کند و موارد پیشگیری را رعایت کند.

وی افزود: ممکن است فردی که بیمار شده است در گروه آسیب پذیر نباشد اما لازم است موارد پیشگیری را به منظور جلوگیری از انتشار بیماری در افراد آسیب پذیر رعایت کند.

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در ادامه، با اشاره به این که گروه سنی 65 سال به بالا و کودکان تا 5 سال جزء گروه های آسیب پذیر هستند، افزود: در گروه سنی 65 سال به بالا زمینه بیماری های قلبی، تنفسی، آسم، نارسایی های کلیوی و نقص ایمنی بدن وجود دارد که این بیماری ها زمینه ابتلا به آنفلوانزا را بیشتر می کند.

سروش همچنین، بر لزوم مراقبت از گروه های آسیب پذیر تاکید کرد و افزود: هر یک از افراد باید دید بهتر و دانشمندانه تری به قضیه آنفلوانزا و روش های پیشگیری داشته باشیم.

وی با تاکید بر شناخت روش های پیشگیری از بیماری آنفلوانزا و شناساندن علائم این بیماری در مهد کودک ها، پیش دبستانی ها، مدارس و بیمارستان ها و مکان های پرتردد، گفت:  لازم است سیستم تهویه هوای مهدکودک ها و مکان هایی که کودکان و بزرگسالان حضور دارند خوب باشد تا هوا در آن مکان ها در جریان باشد.

سروش یکی از وظایف کادر وزارت بهداشت را اطلاع رسانی درست در خصوص بیماری آنفلوانزا و راههای پیشگیری از ابتلا به این بیماری بیان کرد و افزود: لازم است این اطلاع رسانی همیشگی و مستمر باشد چراکه زمانی که فراموش می شود امکان ایجاد موج جدید آنفلوانزا رخ می دهد.

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت افزود: برای مدیریت خوب در زمان اپیدمی شدن یک بیماری نیاز به ظرفیت سازی با هدف آموزش و پیشگیری داریم.

به گفته وی، لازم است در ابتدا همه مردم از خود و خانواده هایشان قبل از ابتلا به بیماری های واگیر و غیرواگیر مراقبت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز