رییس پلیس آگاهی تهران خبر داد:

برخورد با دانه‌درشت‌های قاچاق کالا و ارز

۱۳۹۴/۱۰/۲۹ - ۱۱:۱۳:۵۲
کد خبر: ۳۶۲۹۳۱
برخورد با دانه‌درشت‌های قاچاق کالا و ارز
رییس پلیس آگاهی تهران از پلمب صرافی‌های غیرمجاز و تشکیل سه کارگروه مبارزه با کالای قاچاق خبر داد و گفت: برخورد با باندها، شبکه‌ها و دانه‌درشت‌ها در حوزه قاچاق کالا و ارز جزو اولویت‌های ناجا است و تمرکز پلیس آگاهی در سال جاری بر پرونده های میلیاردی بود.

به گزارش خبرنگار انتظامی و حوادث خبرگزاری برنا، سردار محمدرضا مقیمی، در حاشیه همایش قرارگاه مرکزی تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران، گفت: پیرو ابلاغیه که سال گذشته به ناجا شده بود در خصوص بحث تشدید در خصوص قاچاق سوخت،  از تاریخ 21 آبان‌ماه سال 93 تا تاریخ 21 آبان ماه سال 94 به مدت یکسال قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا را تشکیل دادیم که در این  قرارگاه در خصوص مبارزه با قاچاق کالا برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت و برنامه‌های عملیاتی مبارزه با قاچاق تشدید شد.

وی مبارزه با قاچاق سوخت را در اولویت از دیگر کالاها دانست و بیان داشت:  نیروی انتظامی و پلیس توانست موفق شود مقدار زیادی از  سوختی که از کشور به خصوص از استان های جنوبی کشور قاچاق می‌شد را جلوگیری کند و مانع ازقاچاق سوخت شود.

مقیمی با بیان اینکه افزایش کشفیات در این خصوص کاهش یافته است، اظهار کرد: علت کاهش کشفیات این است که پلیس در این دوره  مبارزه و مقابله با خروج سوخت از کشور را در دستور کار خود قرار داده بود؛ به همین جهت به بررسی آنهایی که از سوخت سهمیه اضافی می‌گرفتند، مازاد سوخت دریافت می‌کردند و حتی کسانی که در خودروهایشان  باک های اضافی داشتند، از این طریق سوخت را دریافت می‌کردند و به خارج از کشور انتقال می‌دادند را شناسایی کرد.

وی در ادامه افزود: طی 10 مرحله  طرح عملیاتی مبارزه با خودروهایی که باک‌های اضافی داشتند را برقرار کردیم. شهرهای سواحل جنوبی که در کف زمین لوله‌گذاری کرده بودند و از این راه سوخت را از کشور خارج می‌کردند، رصد کردیم و در این خصوص کشفیات زیادی داشتیم.

این مقام ارشد نیروی انتظامی اذعان داشت: در سال گذشته در طرح عملیاتی توفیقات زیاد و خوبی را به دست آوردیم که توفیقات بیشتر مقابله با قاچاق بود به همین جهت بیشتر جلوی خروج کالا را گرفتیم.

مقیمی با بیان اینکه بیشتر تمرکز نیروی انتظامی و پلیس روی شهرهای مرزی جنوب کشور بود، گفت: اقداماتی که در مرزهای جنوبی صورت گرفت باعث شد تا در مرزهای شرقی کشور درصد کمی از افزایش قاچاق کالا را داشته باشیم و در این خصوص نیز برنامه‌ریزی هایی شد و اقدامات مقابله ای مناسبی را انجام دادیم.

رییس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: فرمانده ناجا با توجه به اقدامات و دستاوردهایی که در این قرارگاه به دست آمده بود، مجددا قرارگاه را تشدید و تجدید کردن به یک دوره دیگر.

وی مبارزه  و مقابله با قاچاق سوخت را در اولیت دانست و گفت: پس ا زقاچاق سوخت به سراغ مقابله با قاچاق ارز و بعد هم کالا می‌رویم.

مقیمی در پاسخ به سوالی درباره پلمب صرافی‌های غیرمجاز که روز گذشته در پایتخت انجام شد نیز گفت: با درخواست بانک مرکزی و پس از هماهنگی با سازمان تعزیرات حکومتی 3 تا صرافی‌های غیرمجازی که در آنها اقدام به خرید و فروش ارز و سکه شده بود، پلمب شدند.

وی ادامه داد: روزهای گذشته به این صرافی های اخطار داده شده بود اما آن‌ها توجه نکردند؛ در این خصوص مردم نیز باید همکاری‌های لازم را با پلیس داشته باشند. همچنین این واحدها نیز باید با توجه به اخطاریه‌هایی که از سوی اصناف صادر می‌شود، اقدامات لازم را انجام دهند تا واحدشان پلمب نشود.

این مقام ارشد نیروی انتظامی در خصوص ورود مواد محترقه به کشور گفت: هرچه به انتهای سال نزدیک می‌شویم ورود مواد محترقه به کشور افزایش می‌یابد که دراین خصوص نیروی انتظامی برای مقابله با ورود این مواد، از اول بهمن ماه  طرحی را عملیاتی می‌کند و کسانی که سال گذشته در ورود و فروش مواد محترقه دخیل بودند را شناسایی و دستگیر کردیم.

مقیمی  در پایان برخورد با باندها، شبکه‌ها و دانه‌درشت‌ها در حوزه قاچاق کالا و ارز را جزو اولویت‌های ناجا برشمرد و گفت: نیروی انتظامی در این خصوص کشف کالاهای قاچاقی را که بالغ بر 5 میلیارد ریال ارزش داشتند را در 9 ماهه امسال 26 درصد افزایش داد. افزایش 29 درصدی کشفیات لوازم خانگی و تصویری را در دستور کار خود داشت و در آخر نیز در 9 ماهه امسال کشفیات پارچه های قاچاق را به 58 درصد افزایش داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز