معاون گردشگری در جمع روسای ادارات نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی کشور تاکید کرد:

لزوم تعامل بیشتر نیروی انتظامی و سازمان میراث فرهنگی در توسعه گردشگری کشور

۱۳۹۴/۱۰/۲۹ - ۱۵:۳۳:۲۰
کد خبر: ۳۶۳۱۰۸
لزوم تعامل بیشتر نیروی انتظامی و سازمان میراث فرهنگی در توسعه گردشگری کشور
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر لزوم تعامل نیروی انتظامی و سازمان میراث فرهنگی در راستای توسعه گردشگری تاکید کرد و گفت: " ایجاد امنیت" و "انتظام بخشی" در این حوزه منطبق با ویژگی های صنعت گردشگری بسیار حائز اهمیت است .

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مرتضی رحمانی موحد با حضور در همایش تخصصی یک روزه روسای ادارات نظارت بر اماکن عمومی استان های کشور ضمن تقدیر از تلاش  نیروهای خدوم انتظامی گفت: امیدوارم این نشست ها، مطلع همکاری و هم افزایی بسیار خوبی بین واحدها و بخش های مسئول در صنعت گردشگری باشد.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری به عنوان یکی از ارکان مهم تحقق اهداف دولت پیش بینی و در برنامه توسعه ششم به صورت کلان به این موضوع توجه شده است؛ اظهار کرد:  تاکید مقام معظم رهبری در سیاست های ابلاغی برنامه پیش رو،  مبنی بر 5 برابری شدن ایرانگردان خارجی تکلیف بزرگی برای دستگاه های اجرایی کشور به شمار می آید که تعاملات فرابخشی ویژه ای را می طلبد.

معاون گردشگری همچنین به معرفی ابعاد و رویکرد بین المللی صنعت گردشگری پرداخت و گفت: صنعت گردشگری در دنیای کنونی با بیش از یک میلیارد گردشگر در سطح دنیا و بالغ بر 200 میلیارد دلار درآمد از اهمیت بسیار بالایی در حوزه های اقتصادی،سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برخوردار است.

رحمانی موحد تصریح کرد: یکی از مزیت های این صنعت دارا بودن تنوع و تکثر است؛ به گونه ای که مشاغل بسیاری را در خود جای داده و می تواند در بستر های متنوع کارگشا و مولد باشد.

وی  یکی از مهم ترین ویژگی های مدیریت صنعت گردشگری را در راستای تعامل فرابخشی نهادهای مختلف با این حوزه بعد اجتماعی آن مطرح کرد و افزود:  صنعت گردشگری به طور مستقیم با مردم سروکار دارد و ضمن الزام حیات در فضای اجتماعی با نشاط، در تحولات اجتماعی و فرهنگی تاثیر گذار است.

رحمانی موحد در جمع روسای ادارات نظارت بر اماکن عمومی استان های کشور خاطر نشان کرد: صنعت گردشگری برای توسعه کشور بسیار مهم است و این اهمیت، وظیفه ما را به عنوان متولیان این حوزه سنگین می کند.

وی  همچنین با بیان اینکه مسئولیت انتظام بخشی در صنعت گردشگری کشور نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، عنوان کرد: هر پدیده اجتماعی که در محیط خصوصی ظاهر می شود، چه در فرایند "انتظام فعالیت و تولد" و چه برای "ادامه فعالیت" برای پوشش امنیت  با نیروی انتظامی سر و کار دارد.

معاون گردشگری  تاکید  کرد: تحولی برای کسب و کارها در دنیا در حال اتفاق است و این تحول دقیقا یک تحول مطالعه شده است. امروز ایام و ساعات زندگی مردم در دنیا مدیریت می شود به ویژه در ایام فراغت و این اهمیت حوزه گردشگری را می رساند.

این مقام مسئول ادامه داد: کسب و کارهای این حوزه اگر به خوبی نتوانند کار خود را انجام دهند، مخاطبان خود را از دست می دهند و تحقق سیاست 5 برابری شدن ایرانگردان خارجی آسیب می بیند.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت کسب و کار حوزه گردشگری و استفاده از ظرفیت بخش های همکار و کمک کننده چون نیروی انتظامی بر تعامل نیروی انتظامی و سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد و یادآور شد تقویت تعاملات فرابخشی پایه اصلی توسعه صنعت گردشگری را تشکیل می دهد و بدون آن دستیابی به اهداف کلان میسر نخواد بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز