قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد:

۳۵۰ مرکز درمانی و ۸۰ بیمارستان در مالکیت سازمان تامین اجتماعی

۱۳۹۴/۱۱/۰۲ - ۱۲:۲۸:۱۱
کد خبر: ۳۶۴۰۵۷
۳۵۰ مرکز درمانی و ۸۰ بیمارستان در مالکیت سازمان تامین اجتماعی
رضا راعی، قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، در دیدار با هیات فرانسوی بیان کرد: بیش از 350 مرکز درمانی و 80 بیمارستان در مالکیت سازمان تامین اجتماعی است که به بیمه شدگان خدمات درمانی رایگان ارائه می کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید تقی نوربخش در دیدار با هیات فرانسوی به معرفی سازمان تامین اجتماعی پرداخت و اظهار کرد: تامین اجتماعی بیش از 40 میلیون از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و سیستم بیمه ای آن بر اساس مزایای تعریف شده ( DB ) است.

وی به مقوله سرمایه گذاری در سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی دارای 9 شرکت هلدینگ در زمینه‌های مختلف از جمله گاز، پتروشیمی، سیمان و دارو است.

نوربخش افزود: 40 درصد از نیاز دارویی کشور توسط سازمان تامین اجتماعی تولید می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: این سازمان با بیش از 40 هزار مرکز درمانی خصوصی، دانشگاهی و دولتی در کشور طرف قرار داد است.

نوربخش گفت: تاسیس سازمان تامین اجتماعی به 60 سال پیش باز می گردد و هم اکنون این سازمان، بزرگترین سازمان بیمه ای کشور و دومین ارائه کننده خدمات به بیمه شدگان است.

در ادامه، قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی، سازمان عمومی و غیردولتی است که از برخی مزیتهای دولت و بخش خصوصی بهره مند است.

رضا راعی افزود: اگر دولت قصد انجام و پیاده سازی طرحی را برای اشخاص و یادگیری گروه‌های خاصی داشته باشد، شرکت های سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک بخش خصوصی در اولویت انجام آن پروژه هستند.

وی اظهار کرد: از نظر ارائه خدمات بیمه ای در کشور سازمان تامین اجتماعی در رتبه اول است و از منظر درمان، اولین خریدار خدمات درمانی و دومین ارائه کننده خدمات درمانی به نیمی از جمعیت کشور هستیم.

راعی افزود: بیش از 350 مرکز درمانی و 80 بیمارستان در مالکیت سازمان تامین اجتماعی است که به بیمه شدگان خدمات درمانی رایگان ارائه می کنند.

وی در ادامه به معرفی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) پرداخت و هلدینگ های نفت و گاز و پتروشیمی را تشریح کرد.

راعی افزود: 35 درصد از پالایشگاه بندر عباس که بزرگترین پالایشگاه ایران است در اختیار سازمان تامین اجتماعی است و 50 درصد از پالایشگاه لاوان که موقعیتی منحصر به فرد در خلیج فارس دارد نیز در اختیار این سازمان است.

قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس که بزرگترین پالایشگاه ایران خواهد بود نیز در دستور کار سازمان تامین اجتماعی است که سال آینده به بهره برداری می رسد.

راعی افزود: دارو پخش و هجرت؛ دو شرکت توزیع کننده دارو هستند که متعلق به سازمان تامین اجتماعی است.

وی همچنین از مالکیت صد درصدی شرکت رایتل خبر داد و افزود: صد درصد سهام بانک رفاه، 14 درصد از سهام بانک تجارت، 14 درصد از سهام بانک ملت و 9 درصد از بانک کارآفرین در اختیار سازمان تامین اجتماعی است.

راعی عنوان کرد: بزرگترین کارخانه سیمان ایران نیز متعلق به سازمان تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه صد درصد شرکت ریلی رجا متعلق به سازمان تامین اجتماعی است، اظهار کرد: در حوزه توریسم و هتل داری، مالکیت صد درصدی مجموعه هتل های هما در اختیار سازمان تامین اجتماعی است و برنامه‌های جدیدی در خصوص تاسیس هتل های جدید در سراسر کشور را در دستور کار داریم.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی نیز در این دیدار با اشاره به پروژه گازی جزیره کیش گفت: سازمان تامین اجتماعی تصمیم گرفته در صنایع بالادستی نفت و گاز مشارکت پررنگ تری داشته باشد.

نجات امینی افزود: قصد ما ایجاد یک کنسرسیوم بین المللی برای تضمین دسترسی به تکنولوژی روز است. در میدان گازی کیش، فاز یک به مرحله بهره برداری رسیده و وزارت نفت قصد پیاده سازی فاز دو و سه را دارد که در این خصوص با وزارت نفت همکاری داریم.

قائم مقام ارشد توسعه تجاری شرکت فرانسوی prezioso در این دیدار از توضیحات کامل ارائه شده از سوی دکتر نوربخش و دکتر راعی تشکر کرد و گفت: آمادگی کامل در زمینه سرمایه گذاری در زمینه های مورد نظر شما را داریم.

ژان لویی چاسان افزود: تمام تلاش ما برای تسهیل سرمایه گذاری در ایران و همکاری نزدیک و پویا با سازمان تامین اجتماعی است.

وی گفت: به دور از هر گونه اغراق و بزرگنمایی باید اذعان کنم که هم اکنون کشور ایران یک بازار بسیار قوی و بزرگ در منطقه و حتی در سراسر جهان است.

لویی چاسان گفت: حقیقتا تحریم های سنگین فشار بسیار زیادی بر اقتصاد ایران تحمیل کرده بود، البته با این حال من شاهد پیشرفت های چشمگیری نسبت به گذشته هستم.

وی افزود: ایران هم اکنون دارای مهندسان مجرب و صنایع منحصر به فرد خود است. ایران در طول سال های تحریم روی پای خود ایستاد و خود را ارتقاء داده است ما به عنوان شرکتی که در زمینه سرمایه گذاری نفت و گاز و تاسیس سکوهای نفتی در خشکی و آب فعالیت دارد، تمایل خود را نسبت به همکاری با ایران اعلام می کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سرپرست هیات فرانسوی گفت: اولویت ما آموزش و به کارگیری نیروهای بومی است تجربه اقداماتی در این زمینه را در کشورهای مختلفی همچون آنگولا، آفریقای جنوبی و موزامبیک داریم. از نظر سرمایه گذاری نیز تمایل به آوردن سرمایه و سرمایه گذاری در ایران را داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز