معاون درمان وزیر بهداشت خبر داد:

افزایش پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی در دستور کار وزارت بهداشت

۱۳۹۴/۱۱/۰۲ - ۱۲:۴۱:۰۹
کد خبر: ۳۶۴۰۶۴
محمد آقاجانی با اشاره به افزایش به پوشش بیمه ای در حوزه خدمات دندانپزشکی گفت: افزایش پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی را در دستور کار داریم که امیدواریم با ارائه این بسته‌ها بتوانیم در کاهش پرداختی از جیب مردم در استفاده از خدمات سلامت دهان و دندان گام‌های موثری برداریم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت در جمع اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: تا قبل از 15 اردیبهشت 93 در بیمارستان‌های وزارت بهداشت  کوهی از تعرفه داشتیم و هیچ نظمی نداشت کاملاً سلیقه‌ای بود و خوشبختانه توانسته‌ایم با تدابیری به این وضعیت سروسامان دهیم.

وی با اشاره به تامین 100 دستگاه یونیت دندانپزشکی از سوی وزارت بهداشت برای مراکز فاقد یونیت، گفت: دولت نقش چندانی در ارائه خدمات دندانپزشکی ندارد، چراکه دندانپزشکی رهاشده است و وزارت بهداشت تنها 3 درصد از یونیت‌های دندانپزشکی کشور را در اختیار دارد و تنها یک درصد خدمات دندانپزشکی را ارائه می‌دهد که به دنبال افزایش خدمات و کیفیت در این حوزه هستیم.

آقاجانی با تاکید بر حفاظت مالی از شهروندان در برابر هزینه‌های دندانپزشکی گفت: برنامه‌هایی در ساماندهی خدمات دندانپزشکی و ارتقا دسترسی و استفاده مردم از خدمات عادلانه دندانپزشکی و همچنین افزایش پوشش بیمه ای  در حوزه خدمات دندانپزشکی را در دستور کار داریم که امیدواریم با ارائه این بسته‌ها بتوانیم در کاهش پرداختی از جیب مردم در استفاده از خدمات سلامت دهان و دندان گام‌های موثری برداریم.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به دستاوردهای تحول نظام سلامت گفت: تغییرات باید تبدیل به فرهنگ شود یکی از اشکالات ما این است که تغییرات را نمی‌توانیم به فرهنگ تبدیل کنیم.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: اکنون یاد گرفته‌ایم که بیمار تمام خدمات خود را در بیمارستان بگیرد. این اتفاق افتاده است ولی زمانی افسانه بود. نباید بگذاریم این امر بازگشت کند این‌یک فرهنگ است، این فرهنگ را پاس بداریم.

وی اظهار داشت: اکنون فرهنگ‌سازی شده است و خدمت در مناطق محروم مورد توجه بیشتری قرار گرفته است همچنین به دلیل شرایط سخت کاری برای پزشکان در این مناطق،  شرایط بهتری را در نظر گرفته ایم. الآن متخصصان ضریب k برای رفتن به مناطق محروم سبقت می‌گیرند.

آقاجانی گفت: حفظ طرح تحول سلامت برای آنکه تبدیل به فرهنگ شود بسیار مهم است؛ طرح تحول سلامت در یزد خیلی خوب و عمیق اجرا شد و شاهد آن رضایت مردم در بیمارستان‌ها و کلینیک‌هاست که این بهترین شاخص است.

نظر شما