رئیس اداره داروخانه ها و شرکت های توزیع سازمان غذا و دارو:

جمع آوری نسخ داروخانه ها الکترونیکی می شود

۱۳۹۴/۱۱/۰۳ - ۱۰:۴۱:۳۷
کد خبر: ۳۶۴۳۷۷
جمع آوری نسخ داروخانه ها الکترونیکی می شود
رئیس اداره داروهای تحت کنترل، داروخانه ها و شرکت های توزیع سازمان غذا و دارو گفت: در این سامانه جمع آوری نسخ از داروخانه ها نیز به صورت الکترونیکی انجام می شود و مدیریت این سامانه به صورت متمرکز و توسط سازمان غذا و دارو خواهد بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سعدالله پرویزی، رئیس اداره داروهای تحت کنترل، داروخانه ها و شرکت های توزیع سازمان غذا و دارو گفت: موضوع مهمی که در این اداره در حال پیگیری و انجام است، راه اندازی سامانه HIX است که دو بخش است و در رابطه با داروخانه ها است.

وی گفت: در این سامانه تمامی مکاتبات داروخانه ها با دانشگاه ها از جمله صدور پروانه، جابجایی داروخانه ها و صدور پروانه مسئولین فنی از طریق این سامانه مدیریت خواهد شد و از طریق این سیستم تمامی درخواست ها به سیستم معاونین غذا و داروی سراسر کشور مشاهده و مدیریت می شود.

پرویزی اظهار داشت: این سامانه فازهای دیگری نیز خواهد شد که در آینده اجرایی خواهد شد.

رئیس اداره داروهای تحت کنترل، داروخانه ها و شرکت های توزیع سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: در این سامانه جمع آوری نسخ از داروخانه ها نیز به صورت الکترونیکی انجام می شود و مدیریت این سامانه به صورت متمرکز و توسط سازمان غذا و دارو خواهد بود.

پرویزی گفت: مکاتباتی که داروخانه با دانشگاه انجام می شود توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تایید اطلاعات مراحل بعدی انجام می شود و در صورت عدم تایید به موسس داروخانه عودت داده و بعد از اصلاح دوباره ارسال می شود.

وی اظهار داشت: یکی از مزیت های این سامانه و مهم ترین بخش این سامانه جمع اوری نسخ داروخانه ها به صورت الکترونیکی می باشد که قرار است پرداخت بیمه ها به داروخانه بعد از تایید نسخ در این سامانه صورت گیرد.

پرویزی در پایان گفت: این طرح به شکل پایلوت در سمنان اجرا شده و مشکلات سامانه برسی و رفع شده که بعد از رفع کامل این مشکل به صورت کشوری اجرایی خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز