تعطیلی برخی مدارس به دلیل بارش برف

۱۳۹۴/۱۱/۰۴ - ۰۸:۴۷:۰۴
کد خبر: ۳۶۴۷۰۶
تعطیلی برخی مدارس  به دلیل بارش برف
برف مدارس ابتدایی برخی شهرستانهای آذربایجان غربی را تعطیل کرد .

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت :  13 درصد مساحت بافت‌ فرسوده شهری و هفت درصد مساحت سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی کشور در این استان قرار دارد . 

توحید اخلاقی افزود : هم اکنون بیش از یک میلیون نفر در 5 هزار و 800 هکتار از بافتهای فرسوده و حدود 510 هزار نفر در 3 هزار و 600 هکتار سکونت گاههای غیر رسمی آذربایجان شرقی زندگی می کنند . 
 
وی بیشترین میزان جمعیت ساکن در بافتهای فرسوده استان را مربوط به شهر تبریز دانست و گفت : 44 درصد بافت فرسوده آذربایجان شرقی در این کلانشهر واقع شده که این مناطق  حدود 500 هزار نفر را در خود جای داده است .  
 
اخلاقی افزود: شهر تبریز  پس از تهران رتبه دوم کشور را از لحاظ مساحت بافتهای فرسوده دارد .
 
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به طرح های  احیای بافت تاریخی شهر تبریز  افزود : امسال با کمک شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بخش‌  زیادی از بافت فرسوده این شهر در میدان شهید بهشتی و  صاحب الامر (عج) در جوار بازار بزرگ تبریز ، با حفظ معماری سنتی بهسازی شده است . 
 
وی گفت :  طرح ساماندهی مناطق حاشیه نشین در شهرهای اهر، بناب، میانه و مرند نیز در حال تدوین است . 
 
اخلاقی  تأمین زیرساخت‌ها را در مناطق حاشیه‌ای شهرهای استان ضروری دانست و گفت: مقرر شده است، امسال از منابع دولتی و اعتبارات کاربری‌ های عمومی، زمین مورد نیاز در اختیار استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری‌ها و ادارات ورزش و جوانان قرار  بگیرد تا مراکز خدماتی در مناطق حاشیه نشین شهرها احداث شود .
 
وی با اشاره به ضرورت تشویق ساکنان بافت‌های فرسوده برای نوسازی محل سکونت خود با  تسهیلات بانکی افزود : در 2 سال گذشته حدود  24 هزار واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده به بانکهای عامل معرفی شده اند .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز