رئیس دپارتمان علوم اجتماعی و انسانی یونسکو:

برنامه‌ای برای اقشار آسیب‌پذیر در یونسکو تدوین می‌شود

۱۳۹۴/۱۱/۰۵ - ۱۴:۱۳:۱۷
کد خبر: ۳۶۵۴۸۰
برنامه‌ای برای اقشار آسیب‌پذیر در یونسکو تدوین می‌شود
رئیس دپارتمان علوم اجتماعی و انسانی یونسکو در ایران گفت: در برنامه مدیریت دگرگونی‌های اجتماعی یونسکو بر اقشار آسیب‌پذیر تأکید ویژه می‌شود و در اولویت این برنامه زنان سرپرست خانوار قرار دارند.

شیدا مهنام در دومین پنل تخصصی زنان سرپرست خانوار و آسیب‌های اجتماعی فرا رو  اظهار داشت: برنامه یونسکو در حوزه زنان سرپرست خانوار به این صورت است در برنامه‌های بین المللی تعریف می‌شود.

وی گفت: در برنامه مدیریت دگرگونی‌های اجتماعی یونسکو بر اقشار آسیب‌پذیر تأکید ویژه می‌شود و در اولویت این برنامه زنان سرپرست خانوار قرار دارند.

رئیس دپارتمان علوم اجتماعی و انسانی یونسکو در ایران، انتقال تجارب بین متخصصان را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: برای سلامت جسم و روح زنان سرپرست خانوار برنامه‌ریزی می‌شود.

مهنام با اشاره به اینکه ارتقاء شاخص امید و به زندگی و شادی و نشاط در برنامه‌های بعدی قرار دارد، گفت: یونسکو برای این امور برنامه‌های متنوعی در نظر دارد.

رئیس دپارتمان علوم اجتماعی یونسکو در ایران تأکید کرد: شاخص سوم بحث شاخص‌های اجتماعی مثل بیمه‌های اجتماعی و تسهیلاتی است که در نظر گرفته می‌شود و یونسکو در این بخش می‌تواند نقش تسهیل‌گر داشته باشد.

وی تدوین برنامه‌های آموزشی برای زنان سرپرست خانوار را مورد تأکید قرار داد و گفت: زنان سرپرست خانوار قشر حساسی هستند و نباید حس ترحم را برای کمک به آن‌ها ایجاد کرد و ابعاد توانمندسازی باید در ابعاد روانشناختی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تعریف شود و برنامه‌های مجزا ایجاد شود.

مهنام تدوین برنامه‌های تشویقی برای حضور جوانان در انجام برنامه‌های حمایتی را مورد تأکید قرار داد و افزود: بررسی و تحلیل کارشناسی مشکلات برای همگام کردن دولت با بخش خصوصی برای اجرای برنامه‌های حمایتی از زنان سرپرست خانوار باید مورد توجه باشد.

رئیس دپارتمان علوم اجتماعی یونسکو در ایران تأکید کرد: تلاش‌های شهر رشت برای ثبت شهر خلاق فرصت خوبی است که تعاملات یونسکو با  رشت افزایش یابد و در حوزه توانمندی برنامه‌هایی در یونسکو دنبال می‌شود و برای این امر برنامه‌های ویژه تدوین می‌شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز