اساسنامه شهر آفتاب تصویب شد

۱۳۹۴/۱۱/۰۶ - ۱۴:۴۶:۳۷
کد خبر: ۳۶۵۹۵۰
اساسنامه شهر آفتاب تصویب شد
اساسنامه شرکت بهره‌برداری نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب در جلسه شورای شهر تهران اصلاح و تصویب شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه در جریان بررسی این لایحه با اشاره به اعتراض فرمانداری به درج عبارت بهره‌برداری در نام این شرکت توضیح داد: زمان تصویب اساسنامه این شرکت فرمانداری اعتراضی به درج عبارت بهره‌برداری داشت که این اختلاف نظر با جلسه‌ای که با حضور آقای تقی‌پور در فرمانداری تهران برگزار شد از بین رفت.

وی اضافه کرد: این شرکت قطعا بهره بردار است و قرار نیست کار توسعه ای انجام دهد. از سوی دیگر فرمانداری به موضوع ارائه گزارش توسط بازرس به شورا اعتراض کرده بود اما ما این اعتراض فرمانداری را قبول نکردیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه اظهار داشت: در اساسنامه جدید تاکید داشتیم بازرس هر ایرادی در شرکت می‌بیند به شورا گزارش دهد. این روند با ارائه یک گزارش از رونوشت گزارشی که بازرس به شرکت ارائه می‌دهد به جریان می‌افتد و به نظر نمی رسد کسی با روشنگری و شفافیت مخالفتی داشته باشد.

دبیر در ادامه با اشاره به مصوبه ای که منجر به ایجاد شرکت بهره برداری شهر آفتاب شد بیان داشت: در صحن شورا ادله ای آوردیم و اثبات کردیم این شرکت می‌تواند درآمدهای پایدار شهرداری تهران را افزایش دهد. در حال حاضر نیز قرار نیست شرکت بهره برداری از نمایشگاه نگهداری کند بلکه لازم است طوری فعالیت کند که بخش خصوصی را جذب کند.

محمد مهدی تندگویان با تاکید براینکه این شرکت نیاز به توسعه دارد افزود: طبق طرح جامعی که برای این مجموعه نمایشگاهی در حال تهیه است این سایت در آینده توسعه پیدا خواهد اما در سال آینده که با شرایط حداقلی در فاز اول به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: شهرداری در فاز اول هزینه های زیادی را برای تامین زیر ساخت‌های این مجموعه انجام داده است اما این درست نیست که در توسعه آینده آن نیز سرمایه گذاری کند.

تندگویان در بخش دیگری ازسخنانش اظهار داشت: این شرکت به عنوان یک برند بین المللی می‌خواهد نمایشگاه‌های در سطح بین المللی بر گذار کند بنابراین اگر در اساسنامه آن قید بهره بردار باشد دیگر نمی‌تواند نظر مجمع جهانی نمایشگاه‌های بین المللی را برای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی جلب کند از سوی دیگر رقیبی به نام شرکت نمایشگاه‌های بین المللی دارد. بنابراین تصمیم گیری‌ها باید به سمتی باشد که درعرصه رقابت برگزاری نمایشگاه‌ها بتواند باقی بماند.

در پایان بعد از بحث و بررسی‌های انجام شده اصلاحیه اساسنامه شرکت بهره برداری نمایشگاه‌های شهر آفتاب به تصویب رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز