رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

کاهش ۴۷ درصدی قاچاق به خصوص سوخت در سال ۹۳/ کنترل تخلفات در مبادی رسمی

۱۳۹۴/۱۱/۰۷ - ۰۸:۴۸:۵۵
کد خبر: ۳۶۶۱۱۰
کاهش ۴۷ درصدی قاچاق به خصوص سوخت در سال ۹۳/ کنترل تخلفات در مبادی رسمی
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری پلیس و مجموعه ناجا در حال انجام است، که بحمدالله خروجی این اقدامات در سال 93 نسبت به مدت مشابه سال قبل، بسیار مطلوب ارزیابی شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، "مهندس حقیقی"  پیرامون مسئله قاچاق گفت: مبارزه با قاچاق با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مجموعه ناجا در حال انجام است، که بحمدالله خروجی این اقدامات در سال 93 نسبت به مدت مشابه سال قبل آن، بسیار مطلوب بود، به طوری که شاهد توقف رشد قاچاق و همچنین کاهش در حوزه قاچاق های خروجی به خصوص سوخت، به میزان 47 درصد بودیم.

وی همچنین به آمار 12 درصدی کشفیات سال 93 در مبادی ورودی و خروجی، اشاره کرد و گفت: آمار قاچاق در سال 92 به میزان 25 میلیارد تومان بوده است که این حجم در اواخر سال 93 با میزان کشف 12 درصدی به 8/19 میلیارد تومان، کاهش پیدا کرد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ارتباط با قاچاق از مبادی رسمی و گمرکات و تدابیر کنترلی در این راستا، خاطر نشان کرد: قاچاق 98 درصدی از مبادی رسمی، منطبق با واقعیت نمی باشد و اگر هم درصد کمی، قاچاق از این مبادی صورت گیرد، با ساز و کارهایی تعریف شده همچون، ایمن سازی و ایجاد ابزارهای کنترلی، مسیر تخلفات را در حوزه مبادی رسمی کنترل می کنیم.

این مقام مسئول در ارتباط با میزان خسارت پدیده قاچاق به اقتصاد کشور ، گفت: 19 میلیارد تومان برآورد از حجم قاچاق است و با توجه به اینکه حجم قاچاق در سال 93 تقریبا معادل یک پنجم حجم کلی تجارت ماست، به همین نسبت می تواند به حوزه تجارت رسمی ما صدمه بزند.

نظر شما