تحقق وعده رئیس جمهور به مردم قم؛

کلنگ ساخت شهرک سلامت به زودی در قم به زمین زده می‌شود

۱۳۹۴/۱۱/۰۷ - ۱۰:۳۶:۰۲
کد خبر: ۳۶۶۲۵۴
کلنگ ساخت شهرک سلامت به زودی در قم به زمین زده می‌شود
کلنگ ساخت شهرک سلامت و بیمارستان هزار تختخوابی که رئیس جمهور در سفر خود به شهر قم به مردم وعده داده بود به زودی و توسط معاون اول دکتر روحانی به زمین زده خواهد شد

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران، در سفری که به شهر مقدس قم داشت وعده ساخت بیمارستانی هزار تختخوابی در قالب شهرک سلامت را به مردم این شهر داد که پس از پیگیری مسئولین استانی و کشوری به ویژه ریاست دانشگاه علوم پزشکی قم و با واگذاری زمینی به مساحت 100 هکتار، به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

به گفته پیمانکار، پروژه شهرک سلامت قم که طراحی اولیه و مشاروه ساخت آن توسط شرکت های مطرح اروپایی انجام شده است در خاورمیانه بی نظیر خواهد بود.

گفتنی است شهرک سلامت شامل یک بیمارستان هزار تختخوابی بسیار مجهز، دو هتل 5 ستاره، یک دانشگاه مدرن و فضای سبز خواهد بود که تمامی مراحل ساخت و تجهیز آن توسط بخش خصوصی انجام خواهد گرفت.

شایان ذکر است پس از تصویب واگذاری زمین این شهرک در استان، برخی از مشکلات اداری در واگذاری زمین به پیمانکار موجب کندی روند واگذاری شده بود که با مساعدت و پیگیری های جدی ریاست مجلس شورای اسلامی این مشکل نیز بزطرف شد.

به نظر می رسد با احداث این مجموعه بزرگ سلامت محور علاوه بر رفع مشکلات حوزه سلامت استان قم، از جمله نبود تخت بیمارستانی کافی و فرسوده بودن ساختمان مراکز درمانی، زمینه های تقویت گردشگری سلامت نیز احیاء شود.

براساس این گزارش، دکتر ایرانی خواه رییس دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن ارائه گزارشی از پروژه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی قم با تقدیر از زحمات و تلاش های رؤسای قبلی دانشگاه در توسعه همه جانبه حوزه سلامت استان گفت: این تعداد پروژه هم از لحاظ ریالی و هم از بعد فیزیکی از ابتدای انقلاب تاکنون بی سابقه بوده است و امیدواریم با کمک و مساعدت مسئولین کشوری و استانی بتوانیم این حرکت بزرگ را به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر احداث چندین پروژه بیمارستانی در قم در دست اجرا است، افزود: بیمارستان فرقانی قم، مراحل انتهایی خود را سپری می‌کند و نیرو‌ها به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند تا در ‌‌نهایت در خردادماه سال آینده شاهد بهره برداری آن باشیم.

محدودیت فضای فیزیکی و مراجعین بیشمار تنها مرکز درمانی دولتی کودکان در قم و نیاز به ساخت مرکزی بزرگتر برای جوابگویی جمعیت رو به رشد استان و زائرین ،موضوع بعدی مطرح شده بود که دکترایرانی خواه ضمن اعلام پیشنهاد خود مبنی بر فروش این بیمارستان به دانشگاه آزاد اسلامی جهت تامین بخشی از سرمایه ساخت مرکز بزرگ مادروکودک ، با مساعدت خیرینی که اعلام آمادگی کرده اند از ریاست مجلس شورای اسلامی درخواست همراهی برای پیگیری و رای زنی در راستای صدور مجوزهای قانونی این طرح بود که نماینده قم در مجلس شورای اسلامی قول مساعدت و پیگیری را دادند.

ریس دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن اشاره به اجرای طرح بزرگ تحول نظام بهداشت در استان قم گفت: با توجه به اینکه موضوع اشتغال و کارآفرینی در استان قم یکی از مسائل مهم و حیاتی می باشد ما با اجرای این طرح علاوه بر پوشش بهداشتی و درمانی شهر مقدس قم، برای 600 نفر نیز اشتغال ایجاد کرده ایم.

وی با اشاره به افتتاح پی در پی پروژ های حوزه سلامت بیان داشت: بخش رادیو تراپی مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی در دهه فجر امسال، بیمارستان فرقانی در خرداد ماه 95 و بیمارستان نیروگاه نیز در دهه فجر سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز