فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی خبر داد:

دستگیری اعضای باند زورگیری اتباع بیگانه/پرونده چهار هزار صفحه ای برای یک سارق

۱۳۹۴/۱۱/۰۷ - ۱۲:۵۰:۱۰
کد خبر: ۳۶۶۳۸۳
دستگیری اعضای باند زورگیری اتباع بیگانه/پرونده چهار هزار صفحه ای برای یک سارق
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از انهدام چهار باند حرفه ای سرقت و زورگیری در مشهد خبر داد.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سردار "بهمن امیری مقدم" با اعلام این خبر گفت: در پی شکایات متعدد شهروندان در خصوص سرقت لوازم داخل خودرو و قطعات در هفته های اخیر، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیم ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت.

پرونده چهار هزار صفحه ای یک سارق!

وی افزود: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی در اقدامی گسترده و تحقیقات فنی نامحسوس موفق به شناسایی و دستگیری اعضای چهار باند سرقت لوازم داخلی خودرو و سارقان مسلح زورگیر شدند.

سردار امیری مقدم در توضیح بیشتر این پرونده ها گفت: در یکی از این باند ها فرد سابقه داری در سال 88 به اتهام 60 فقره سرقت لوازم داخل خودرو تحت پیگرد قرار گرفته بود و پرونده ای تشکیل شد، اما با قرار وثیقه 200 میلیون تومانی آزاد می شود، دوباره به اقدامات مجرمانه خود ادامه می دهد و این پرونده هنوز گشوده و به صدور حکم منجر نشده است.

وی ادامه داد: این فرد که مدرک مهندسی دارد و اعضای خانواده او نیز پزشک یا استاد دانشگاه هستند و دو سال زندان نیز در سوابق کیفری وی وجود دارد، در پرونده اخیر به 150 فقره سرقت اعتراف کرده و مدعی شده برخی لوازم را به خارج از کشور می فرستاده است.

همچنین این فرد در برخی موارد پس از سرقت مدارک داخل خودرو ها ،با مالباخته ها تماس می گرفته و در قبال تحویل آن ها تقاضای وجه نقد می کرده است.

باند زورگیری اتباع بیگانه

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در ادامه از دستگیری اعضای باند زورگیری و سرقت خبر داد که پنج عضو آن از اتباع خارجی و دو برادر در بین آن ها هستند و تاکنون به 15 فقره زورگیری اعتراف کرده اند.

دستگیری اعضای باند سرقت رایانه خودرو ها

اعضای این باند ،سارقانی هستند که اقدام به سرقت رایانه خودرو ها می کردند و 90 دستگاه رایانه خودرو از مخفیگاه آن ها کشف شده است.

این سارقان رایانه هایی را که بین دو تا سه میلیون تومان قیمت دارند را به مبلغ 300 هزار تومان به فروش می رساندند.

امیری مقدم در پایان از دستگیری چهار زورگیر مسلح و خشنی خبر داد که طعمه های خود را با سلاح کلت کمری و شمشیر تهدید می کردند حتی در چند مورد اقدام به ضرب و جرح طعمه های خود کرده اند.

از اعضای این باند نیز مقادیری لوازم سرقتی به همراه دو قبضه سلاح کلت و شمشیر و چاقو کشف شده و تحقیقات از آنان ادامه دارد.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که بیشتر افراد دستگیر شده در زندان با هم آشنا شده اند و پس از آزادی اقدام به تشکیل باند چند نفره سرقت کرده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز