از سوی مشاور عالی وزیر بهداشت در امور اقتصادی صورت گرفت؛

تشریح روش‌ها و فرمول‌های سرمایه گذاری در حوزه سلامت در ایران

۱۳۹۴/۱۱/۰۷ - ۱۳:۴۱:۲۸
کد خبر: ۳۶۶۴۲۴
تشریح روش‌ها و فرمول‌های سرمایه گذاری در حوزه سلامت در ایران
مشاور عالی وزیر بهداشت در امور اقتصادی در دیدار با رییس و اعضای اتحادیه بیمارستان سازان در ایتالیا روشها و فرمولهای سرمایه گذاری در حوزه سلامت ایران را تشریح کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر داوود دانش جعفری که شب گذشته به همراه وزیر بهداشت با رییس اتحادیه بیمارستان سازان ایتالیا دیدار کرد، با بیان اینکه برای سرمایه گذاری در ایران، طبق روش های مرسوم در دنیا، کار می کنیم، افزود: در یکی از این روشها، سرمایه گذار خود مبادرت به خرید زمین، ساخت بیمارستان و بهره برداری از آن می کند و تعرفه آن نیز توسط وزارت بهداشت و همانند بیمارستان های خصوصی، مشخص می شود.

وی افزود: همچنین سرمایه گذاران می توانند پس از بهره برداری از بیمارستان، با توجه به نیاز کشور ما به توریسم سلامت، آن را در این حوزه قرار دهند.

دانش جعفری با بیان اینکه 25 درصد از بیمارستان های ایران متعلق به بخش خصوصی است گفت: در برخی موارد ممکن است تعرفه بیمارستان های خصوصی مانند خیریه ها و یا غیر انتفاعی ها معادل تعرفه دولتی محاسبه شود که در این شرایط ما امتیازاتی را به منظور سودآور بودن بیمارستان ها می دهیم.

وی با اشاره به وجود مدل های سرمایه گذاری مشترک بخش دولتی و خصوصی(PPP) در ایران، خاطر نشان کرد: به عنوان نمونه بخش خصوصی در زمینی که متعلق به دولت است اقدام به ساخت مرکز درمانی می کند و پس از ساخت، آن را لیزینگ و به بخش دولتی منتقل می کند(فرمول BLT)

مشاور عالی وزیر بهداشت در امور اقتصادی افزود: در یکی از فرمول های سرمایه گذاری(BOO)، دولت از بخش خصوصی، خرید خدمت می کند که می تواند شامل مواردی مانند دستگاه های سی تی اسکن، ام آر آی، دیالیز، آنژیوگرافی و مراکز جامع خدمات سلامت باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز