لندن تا نیویورک در ۱۱ دقیقه

۱۳۹۴/۱۱/۰۸ - ۱۱:۰۲:۳۰
کد خبر: ۳۶۶۶۹۷
لندن تا نیویورک در ۱۱ دقیقه
مهندسِ مسئول توسعۀ هواپیمای اسکریمر طرحی تخیلی از سریع‌ترین هواپیمای جهان ارائه کرد که می تواند تصورات موجود از سفر هوایی را دگرگون کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، طراح این هواپیمای جدید، مهندسی کانادایی به نام چارلز بومباردیه است. وی درباره هواپیمایی که طراحی کرده است، می گوید: این هواپیما قادر خواهد بود با سرعتی معادل 24 ماخ حرکت کند که این سرعت، دو برابر سرعت هواپیمای Skreemr و 12 برابرِ سرعت هواپیمای کنکورد است.

بومباردیه، هواپیمای شگفت انگیز خود را Antipode نام نهاد و گفت: این هواپیما می تواند 10 سرنشین را در مدتی کمتر از یک ساعت، تا 20 هزار کیلومتر جابجا کند و این به آن معنی است که قادر است مسافران را در مدت 11 دقیقه، از لندن به نیویورک برساند!

بومباردیه در گفت وگو با مجله فوربس گفت: همواره به ساخت هواپیمایی می اندیشم که بتواند با بیشترین سرعت، مسافران را به دورترین مسافت ممکن ببرد.

این مهندس کانادایی که برای شرکت ImaginActiv کار می کند، پیش از این، در ماه اکتبر، با ارائه طرح هواپیمای خود به نام Skreemr، جهان را شگفت زده و خاطر نشان کرد که این هواپیما را می توان با به کارگیری سامانه مغناطیسیِ railgun ، راه اندازی کرد تا به این ترتیب، امکان رساندنِ آن به آسمان با سرعتی معادل 10 ماخ فراهم شود.

به نوشتۀ روزنامه دیلی میل، بر اساس این اختراع، هواپیما، بر روی دو ریل موازی قرار می گیرد و هنگام حرکت بر روی ریل ها به صورت پیوسته و با استفاده از ویژگی الکترومگنتیک بسیار بالا، سرعت این هواپیما به حدی شگفت انگیز بالا می رود.

اما به گفتۀ بومباردیه، Antipod قادر خواهد بود بدون نیاز به ریل های موازی، از هر فرودگاهی، مستقیماً تیک آف کند و برای تیک آف، فقط از انرژی موشک های چند بار مصرف استفاده می کند. این موشک ها، به بال هواپیما نصب می شوند تا انرژی لازم برای بالا بردن هواپیما به ارتفاع 40 هزار پایی را فراهم کنند و چه بسا سرعت هواپیما را تا 5 ماخ برسانند.
 
پس از تیک آف، موشک های پیش برنده، از پیکرۀ هواپیما جدا می شوند و به پایگاهی که از آن شلیک شده اند، باز می گردند، در این میان، هواپیما، تا 5 ماخ، سرعت می گیرد و رایانه هواپیما، موتور جتِ آن را روشن می کند تا سرعت هواپیما به 24 ماخ و ارتفاع آن به 40 هزار پا یا 12 کیلومتر بالاتر از سطح زمین برسد.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز