مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران، در واکنش به سرقت موزه ملی عروسک ها:

نیروی انتظامی، باید اطراف موزه ها را به صورت ویژه تامین امنیت کند

۱۳۹۴/۱۱/۱۰ - ۱۱:۰۱:۲۳
کد خبر: ۳۶۷۲۷۶
نیروی انتظامی، باید اطراف موزه ها را به صورت ویژه تامین امنیت کند
رجبعلی خسروآبادی، در واکنش به سرقت موزه ملی عروسک ها در جمع خبرنگاران گفت: نیروی انتظامی باید، امنیت محله را فراهم کند، اطراف موزه ها را باید به صورت ویژه تامین امنیت کند، از موزه‌داران نیز توقع داریم حداکثر ضریب امنیتی خود را بالا ببرند، سازمان هم اگر کمکی در این زمینه بتواند انجام دهد، حتما در اختیار صاحبان موزه قرار می دهد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، هفته گذشته، موزه ملی عروسک برای دومین بار در دوسال گذشته مورد سرقت قرار گرفت و حدود 100 عروسک، با ارزش معنوی فراوان، از این موزه به سرقت رفت، علی گلشن، مدیر موزه عروسک ها در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا، از ضعف سیستم امنیتی موزه شکایت کرد، و گفت: میراث فرهنگی قول تجهیز سیستم امنیتی را به ما داده بود، که هنوز چیزی به دست موزه عروسک ها نرسیده است.
  مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در این رابطه، در جمع خبرنگاران میراث فرهنگی، گفت: سازمان میراث فرهنگی، یک حوزه کاری دارد، که می تواند در آن حوزه مستقیم ورود پیدا کند، اما در بخش‌هایی سازمان تنها می تواند تقاضا کند که به عنوان رصد کننده باشد اما متولی این بخش ها میراث فرهنگی نیست، در مورد نخست، بحث نظارت و کار کارشناسی، کنترل و ضوابط میراثی وظیفه ماست، سازمان میراث فرهنگی میتواند به افرادی که درخواست تاسیس موزه شخصی می دهند،  از نظر مشاوره، امور فنی و دکور بندی کمک دهد.این چیزی است که فی ذاته در خود سازمان میراث فرهنگی قابلیت برنامه ریزی دارد.
خسروآبادی در ادامه بیان کرد: اما بخش‌هایی است که قابلیت ورود به آن با ما نیست، اما درخواست کننده آن می توانیم باشیم، به طور مثال امنیت. میراث فرهنگی نمی‌تواند امنیت همه مناطق را برنامه ریزی کند، چرا که  تامین امنیت به عهده ما نیست، بلکه با نیروی انتظامی است. این توقع ما از نیروی انتظامی است و برای تامین آن پیگیری می‌کنیم. طبیعتا اماکنی هستند که نیاز دارند، ضریب امنیتی بالایی داشته باشند، از جمله مدارس، مساجد و موزه ها وقتی نام موزه بر حوزه ای قرار داده می شود، یعنی دارای اشیای باارزش است و نیاز به توجه ویژه دارد.
وی بیان کرد: طبیعی است که ما باید از نیروی انتظامی خواهش کنیم تا در این نقاط قدری ضریب امنیتی را بالاتر ببرد. اما این‌که سازمان در این حوزه کمک کند در توان‌ ما نیست و جزو حوزه‌های اصلی فعالیت سازمان نیز قرار ندارد.
 
نیروی انتظامی، اطراف موزه ها را باید به صورت ویژه تامین امنیت کند
 
مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران، با اشاره به تفاهم نامه ای که چندی پیش بین این سازمان و نیروی انتظامی امضا شد، گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که با نیروی انتظامی بسته‌ایم این را به عنوان یک درخواست جدی پیگیری می‌کنیم که چرا باید چنین اتفاقی رخ دهد؟
 طبیعتا باید یک محیط امن را ایجاد کرد، نیروی انتظامی  باید ضریب امنیتی‌اش بالاتر باشد. گرچه که آن‌ها نیز برای خود مشکلاتی دارند، اما با تعامل خوب از نظر نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات، می‌توان امنیت را ارتقا داد.
وی ضمن تاکید بر نقش نیروی انتظامی در حفظ امنیت گفت: امنیت محله را باید نیروی انتظامی فراهم کند، اطراف موزه ها را باید به صورت ویژه تامین امنیت کند، از موزه‌داران نیز توقع داریم حداکثر ضریب امنیتی خود را بالا ببرند، سازمان هم اگر کمکی در این زمینه بتواند انجام دهد، حتما در اختیار صاحبان موزه قرار می دهد.
رجبعلی خسروآبادی، در خصوص وام و اعتباری که پیشتر قول آن به موزه عروسک های ملل داده شده بود گفت: اعتبار این وام ملی است، بنابراین باید از مرکز درخواست شود اما ما این موضوع را خودمان قول دادیم، خودمان هم پیگیری میکنیم، ولی تا کنون ابلاغ نشده است، به معاونت میراث فرهنگی درخواست داده‌ایم آن‌ها نیز تایید کرده‌اند، سیر ابلاغ تخصیص اعتبار باید انجام شود تا ما آن را تقدیم موزه کنیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز