حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

اینترنت پرسرعت در ۱۳۶۱ روستای سیستان و بلوچستان راه اندازی شد

۱۳۹۴/۱۱/۱۰ - ۱۵:۱۸:۰۹
کد خبر: ۳۶۷۴۸۷
اینترنت پرسرعت در ۱۳۶۱ روستای سیستان و بلوچستان راه اندازی شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم راه اندازی سامانه اینترنت پرسرعت در هزار و 361 روستای سیستان و بلوچستان گفت: سال آینده سال شکوفایی دولت تدبیر و امید است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمود واعظی در آیین بهره برداری همزمان سامانه اینترنت پر سرعت در هزار و 361 روستای سیستان و بلوچستان در روستای حاجی آباد زاهدان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به این استان دارد و اتصال هزارو 361 روستای استان سیستان و بلوچستان به اینترنت پرسرعت از جمله اقدام های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در همین راستا است.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم در سال آینده شکوفایی تمامی حوزه ها را مد نظر دارد، افزود: رونق فضای کسب و کار، توسعه اشتغال و شکوفایی در تمام عرصه ها از اهداف دولت یازدهم در سال آینده است.

وی گفت: انتصاب مهندس هاشمی به عنوان استانداری قدرتمند و آگاه به مسائل و مشکلات یکی از اقدامات مهم دولت یازدهم در سیستان و بلوچستان بوده است.

وی ادامه داد: ایجاد امنیت پایدار به عنوان پایه و اساس شکوفایی سایر عرصه ها از اولویت های دیگر دولت یازدهم در این استان بوده که نتیجه بسیار خوبی نیز داشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: گرچه دولت یازدهم با تحریم های شدیدی رو به رو بوده اما بررسی ها نشان دهنده ارتقای شاخص های اقتصادی و امنیتی در سیستان و بلوچستان است. 

واعظی خاطر نشان کرد: تغییر چهره ایران اسلامی در عرصه های بین المللی از سایر کارهای دولت تدبیر و امید بوده است.

وی افزود: امروز مردم ایران در دنیا و منطقه از اعتبار بالایی برخوردارند که دلیل این امر همراهی مردم، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تلاش بی وقفه دولت یازدهم بوده است.

وی بیان کرد: اگر امروز کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا و فرانسه استقبالی با شکوه از رئیس جمهوری اسلامی ایران انجام می دهند به دلیل همراهی مردم با نظام اسلامی است.

وی اظهار داشت: همانطور که مردم بر اساس عقلانیت به دولت اعتدال گرا رای داده اند در انتخابات اسفند ماه نیز با حضور گسترده و پرشورشان افراد اعتدالگرا را انتخاب خواهند کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: مجلس شورای اسلامی جای هیچ گونه گروه و جناح سیاسی نیست و تمام نمایندگان باید برای مردم کار کنند.

واعظی گفت: سیستان و بلوچستان به دلایل مختلف در سالهای گذشته با برخی محرومیت ها رو به رو بوده است به همین سبب دولت یازدهم با نگاه عدالت و برابری، توسعه این استان را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی بیان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با انجام کارهایی مانند افزایش شبکه انتقال استان، گسترش فیبر نوری و توسعه اینترنت نسل سه و چهار در سالهای اخیر حدود سه هزارو 390 میلیارد ریال در استان سرمایه گذاری کرده است.

وی ادامه داد: راه اندازی اینترنت پر سرعت روستای حاجی آباد از توابع شهرستان زاهدان که نمادی از اتصال 1361 روستای سیستان و بلوچستان به اینترنت پرسرعت است، از جمله اقدامها و فعالیتهای این وزارتخانه در توسعه ارتباطات مناطق دور افتاده محسوب می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: دولت تدبیر و امید سعی کرده تا تمام وعده های انتخاباتی خود را عملی کند و امیدواریم مردم برای تحقق اهداف دولت همواره آنان را همراهی کنند.

وی خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید همواره شعارهای انتخاباتی خود را به حقیقت تبدیل کرده و برای ادامه این مسیر به همکاری بیشتر مردم نیاز دارد.

محمود واعظی و هیات همراه در سفر یک روزه به زاهدان به اتفاق استاندار و شماری از مسئولان استان سیستان و بلوچستان پس از دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با حضور در گلزار شهدای این شهر با قرائت فاتحه و نثار شاخه های گل بر مزار شهیدان با آرمان های شهدای سرافراز میهن اسلامی تجدید میثاق کردند.

همچنین راه اندازی مرکز آپا (مرکز آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه ای) دانشگاه سیستان و بلوچستان، حضور در همایش فعالان حوزه ای سی تی (ICT) در دانشگاه سیستان و بلوچستان و شرکت در نشست شورای اداری استان از دیگر برنامه های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیات همراه به زاهدان است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز