وزیر آموزش و پرورش:

تصمیمات دولت یازدهم مبتنی بر مطالعه و پژوهش است

۱۳۹۴/۱۱/۱۲ - ۱۱:۴۲:۳۳
کد خبر: ۳۶۸۲۵۱
تصمیمات دولت یازدهم مبتنی بر مطالعه و پژوهش است
وزیر آموزش و پرورش گفت : تصمیمات دولت یازدهم در تمام زمینه ها خردمندانه و مبتنی بر مطالعه و پژوهش است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، پیش از ظهر امروز علی اصغر فانی در نشست صمیمی با معلمان مدرسه پسرانه ابتدایی ائمه اطهار(ع) که در ناحیه یک شهر ری برگزار شد ، با تبریک فرارسیدن آغاز دهه مبارک فجر اظهار کرد: از اینکه می تواند در جمع معلمان قرار بگیرد و به سئوالات آنها پاسخ دهد خرسند است و این توفیق را به درگاه خداوند شکر می گویم .

وی درخصوص مشکلات منطقه ای شهرستانهای استان تهران تصریح کرد:  به هر میزان که فرمانداران مناطق مختلف شهرستانهای استان تهران در موضوعات آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنند ، وزارت آموزش وپرورش  به همان میزان از محل اعتبارات ملی به منطقه موردنظر اعتبارتخصیص خواهد داد تا از این طریق مشکلات مناطق شهرستان های استان  تهران حل شود.

عضو کابینه تدبیر و امید با اشاره به وجود موافقان و مخالفان طرح ارزشیابی توصیفی در دوره ابتدایی خاطرنشان کرد: هر کار جدید تا زمان نهادینه شدن آن مشکلات زیادی خواهد داشت و چنانچه این طرح مطابق با آیین نامه آن اجرا شود قطعا اقدامی مؤثر در ارزشیابی دانش آموزان خواهد بود.

فانی ادامه داد : طرح معلمان پژوهنده یکی از اقدامات خوب آموزش و پرورش در چند سال گذشته است که باعث می شود  معلمان علاوه بر حوزه آموزش در حوزه پژوهش نیز فعالیت داشته باشند و بتوانند اقدامات خود را منطبق با پژوهش به دانش آموزان ارائه دهند.

عضو کابینه تدبیر و امید با اشاره به سند تحول بنیادین خاطرنشان کرد: وجود مشاور برای همه پایه های تحصیلی در سند تحول پیش بینی شده است که باید در طول برنامه ششم توسعه نسبت به تأمین مشاور در مدارس اقدامات لازم  صورت بگیرد که البته کار دشواری است .

وی افزود: از ابتدای شروع به کار آموزش وپرورش دولت یازدهم برای تقدیر و تجلیل از معلمان فداکار، هر ساله جشنواره جلوه های معلمی برگزار می شود و آموزش و پرورش تجلیل از معلمان ایثارگر را وظیفه خود می داند.

فانی افزود: رسانه های مختلف به ویژه صدا و سیما باید در تبیین و نهادینه سازی فرهنگ ایثار درکل جامعه اقدامات مؤثری را انجام دهد و آموزش و پرورش در این راستا جلساتی با مسئولین سازمان صدا و سیما انجام داده است و امید دارد که به نتیجه برسد.

فانی با بیان اینکه دولت با مشکلات مختلف اقتصادی مواجه است تصریح کرد:  در چند سال اخیر قیمت نفت  از 140 دلار به 25 دلار رسیده است و این موضوع یعنی کاهش درآمدهای دولت می باشد ،‌ اما دولت یازدهم علی رغم  این کاهش درآمد بودجه آموزش وپرورش را بیشتر از سایر نهادها افزایش داده است و این نشان می دهد آموزش و پرورش جزو دغدغه های نخستین دولت بوده است .

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار یک ساعته صمیمانه تعدادی از معلمین مدرسه ائمه اطهار(ع) سئوالات و دغدغه های خود را با وزیر آموزش و پرورش مطرح کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز