تسهیل تجارت چمدانی از عوامل موثر در پیشگیری از اعتیاد

۱۳۹۴/۱۱/۱۲ - ۱۲:۰۱:۲۶
کد خبر: ۳۶۸۲۷۲
تسهیل تجارت چمدانی از عوامل موثر در پیشگیری از اعتیاد
مشاور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش فنی و حرفه‌ای رایگان و تسهیل تجارت چمدانی را از عوامل موثر در پیشگیری از اعتیاد برشمرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای ظرفیت‌های فراوانی بوده که می‌توان جهت مبارزه با مواد مخدر از آن بهره‌مند شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد باقر آدوسی گفت: در زمینه مبارزه با مواد مخدر اول از همه مسائل باید به این نکته توجه داشت که پیشگیری مقدم بر امر درمان و مبارزه بوده بنابراین لازم است پیش از همه اقدامات تمام سرمایه‌گذاری و امکانات را در این راستا تجهیز کرد.

وی افزود: در زمینه پیشگیری از اعتیاد باید از دستگاه‌های فرهنگی دولتی عبور کرد و به تقویت و حمایت از موسسات فرهنگی و هنری غیر دولتی بپردازیم چراکه تجربه نشان داده تنها با تمرکز بر بخش دولتی نمی‌توان به نتایج موثر در این زمینه‌ دست یافت.

مشاور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه باید از موضوع اطلاع رسانی نیز عبور و به حوزه آگاهی بخشی توجه داشته باشیم، گفت: اطلاع رسانی بدون اهتمام نسبت به آگاهی بخشی زودگذر خواهد بود و در رسیدن به آمار کاهش اعتیاد چندان موثر واقع نمی‌شود.

آدوسی با تأکید بر ضرورت فعال‌تر شدن موسسه‌هایی که در حوزه خلاقیت و شکوفایی استعدادهای افراد تلاش می‌کنند، ادامه داد: برای کاهش اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر باید آموزش فنی و حرفه‌ای را رایگان و تجارت آسان چمدانی را توسعه دهیم. به نظرم این مسئله در پیشگیری از اعتیاد موثر بوده و نتایج مطلوبی را به همراه دارد.

وی؛ تقویت مبانی دینی و اخلاقی را میان افراد جامعه سدی مقابل اعتیاد برشمرد و اظهارداشت: در این زمینه باید سرمایه‌گذاری بیشتری شود وایمان و اعتقاد دینی در میان جوانان و نوجوانان نهادینه شود چراکه افرادی با پایه‌های اعتقادی قوی و مستحکم بسیار کمتر درگیر معضل اعتیاد شده و ضرورت توجه به این موضوع توسط خانواده‌ها و مسئولان احساس می‌شود.

آدوسی گفت: راه اندازی و کمک به موسسات فرهنگی غیر دولتی در حوزه پیشگیری از اعتیاد اصلی اجتناب ناپذیر در زمینه کاهش اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر محسوب شده و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند با برگزاری کارگاه‌های فرهنگی و هنری برای کودکان آسیب‌دیده و در معرض خطر مانع از تأثیر مواد مخدر و اعتیاد بر زندگی و آینده آن‌ها شود.

وی به آمادگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت همکاری فرهنگی و اجتماعی در زمینه مبارزه با اعتیاد اشاره داشت و تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای ظرفیت‌های فراوان و موثری بوده که می‌توان جهت پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر از آن بهره‌مند شد.

مشاور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مورد تاثیر کمبود شادی و بروز اعتیاد در جامعه گفت: از لحاظ علمی این مسئله 100 درصد پذیرفته نیست البته اعتیاد یک موضوع چند بعدی است که افسردگی می‌تواند یکی از علل گرفتار شدن در دام اعتیاد باشد.

آدوسی با بیان اینکه البته تعریف شادی در این زمینه حائز اهمیت است، افزود: اکثر مواقع مواد روانگردان و مخدر در زمان شادی در مهمانی‌های زیر زمینی که مبانی اخلاقی در آن زیر پای گذاشته می‌شود، توزیع شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد لذا شادی مشروع و اخلاقی می‌تواند نقش بازدارنده در زمینه اعتیاد داشته باشد. لذا شادی همچون یک چاقوی دو سر بوده که باید نکات اصولی در استفاده از آن مد نظر قرار گرفته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز