دبیرکنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی ،زنان و نازایی:

حدود ۱۳ درصد زوج های ایرانی نابارورهستند

۱۳۹۴/۱۱/۱۲ - ۱۵:۳۳:۵۱
کد خبر: ۳۶۸۴۲۴
حدود ۱۳ درصد زوج های ایرانی نابارورهستند
دبیراجرایی کنگره بین المللی چالش های بالینی درمامایی، زنان ونازایی گفت:تحقیقات انجام شده درکشور نشان می دهد که حدود 11 تا 13 درصد زوج های ایرانی نابارور هستند؛ در واقع ازهر 6 زوج که تصمیم به بچه دار شدن می گیرند یک زوج صاحب فرزند نمی شود

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ساغر صالح پور در آستانه برگزاری کنگره بین المللی چالشهای بالینی در مامایی ، زنان و نازایی افزود: ناباروری چالش شایع در جهان است به طوری که آمار های جهانی نشان می دهد 15 درصد زوج ها نابارور هستند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه ناباروری اختصاص به زنان ندارد، اظهار کرد:40 درصد علل و عوامل ناباروری به مردان و 60 درصد اختصاص به زنان دارد.

صالح پور به درمان موفق ناباروری درکشور اشاره کرد و افزود:ایران همگام با سایر کشورهای پیشرفته جهان، تمامی روش های درمان ناباروری و تکنولوژی نوین ART در کشور به خوبی امکان پذیر است .

دبیر اجرایی کنگره بین المللی چالشهای بالینی در مامایی، زنان و نازایی ادامه داد: در سالهای اخیر حفظ باروری در بیماران سرطانی وهمچنین بیماران دارای نقص ایمنی که ممکن است در برابر تشعشع رادیو اکتیو قرار گرفته باشند توسط متخصصان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده و نتایج خوبی را نیز به همراه داشته است .

صالح پور افزود:تاکنون درمان ناباروری با تمام پیشرفت های پزشکی وعلمی توانسته است 40 تا 45 درصد موفقیت حاصل کند و این وضعیت باعث شده است چالش های زیادی دراین حوزه بین متخصصان و صاحبنظران مطرح شود.

وی اضافه کرد:افزایش سن بارداری، وضعیت سلامت زنان ازنظر تخمدان، کیست های شایع در زنان،لانه گزینی جنین ، سرطان های زنان و.... ازچالش های پیش رو است که باید به طور جدی و دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

اولین کنگره چهار روزه بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی از 27 تا 30 بهمن ماه سال جاری با حضور جمعی از متخصصان داخلی و خارجی حوزه زنان در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

علاقمندان جهت کسب مطلاعات بیشتر می توانند با شماره 22432558 و یا به سایت wwwdtogi.com  مراجعه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز