مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

بیمه همگانی رایگان در سال ۹۵ فقط برای مستمندان است

۱۳۹۴/۱۱/۱۵ - ۱۰:۴۵:۳۴
کد خبر: ۳۶۹۵۴۲
بیمه همگانی رایگان در سال ۹۵ فقط برای مستمندان است
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از ادامه یافتن طرح بیمه همگانی رایگان برای مستمندان و خانواده های زیرخط فقر در سال 95 خبر داد و گفت : این طرح برای افراد برخوردار جامعه به صورت مشارکتی اجرایی خواهد شد .
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد جواد کبیر با بیان اینکه 85 تا 90 درصد افرادی که تحت پوشش بیمه همگانی رایگان قرار گرفتند درآمدی کمتر از یک میلیون تومان دارند و از اقشار آسیب پذیر به شمار می آیند تاکید کرد : دولت در نظر دارد این طرح را همچنان برای کسانی که درآمد کمتری دارند به صورت رایگان ادامه دهد .
 
وی با اشاره به اینکه برخی از بیمه شدگان تمکن مالی خوبی ندارند، افزود : در سال 95 شرایطی فراهم شده است تا این گروه در پرداخت حق بیمه خود مشارکت کنند .
 
کبیر اجرای طرح مشارکت در پرداخت حق بیمه را بر اساس ضوابطی دانست که فرد از نحوه مشارکت خود آگاهی خواهد یافت.
 
وی گفت: بر اساس بررسی های کارشناسی، تقریبا 10 درصد از بیمه شدگان مشمول طرح مشارکت می شوند.
 
مدیرعامل بیمه سلامت در ادامه اخبار مربوط به پوشش بیمه ای تعداد دیگری از اقلام دارویی را تکذیب کرد و افزود : سازمان های بیمه گر حق ندارند بدون ارزیابی ، مطالعه و اثربخشی پوشش بیمه ای اقلام دارویی را افزایش دهند .
 
وی نبود منابع مالی را از دیگر دلایلی دانست که اجرای این موضوع را غیرممکن می کند .
 
کبیر با بیان اینکه در سال 92 حدودا 297 قلم دارو برای روستائیان تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار داشت، گفت : دولت در سال های 93 و 94 بسته دارویی روستائیان و شهرهای زیر 20 هزارنفر را تا سقف 436 قلم ارتقا داد.
 
وی هدف از اجرای این طرح را حمایت از روستائیان و شهرهای زیر 20 هزار نفر اعلام کرد .
نظر شما