مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه اعلام کرد؛

ارتقای شاخص های رفع کمبود آهن و کم خونی در کشور

۱۳۹۴/۱۱/۱۷ - ۰۹:۴۸:۳۷
کد خبر: ۳۷۰۰۳۱
مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از ارتقای شاخص های رفع کمبود آهن و کم خونی در کشور طی 10 سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر زهرا عبداللهی در یازدهمین کنگره تغذیه و سلامت در کودکان و نوجوانان در انستیتو تغذیه با بیان این مطلب، گفت: کمبود ریزمغذی ها در کودکان یک مشکل جهانی است. به طوری که کنفرانس بین المللی تغذیه که توسط سازمان بهداشت جهانی در 22 سال گذشته 2 بار تشکیل شده است، همچنان به رفع این مشکل تأکید دارد.

وی افزود: کاهش بهره هوشی و کاهش ظرفیت کاری و سایر تبعات کمبود ریزمغذی ها در  کودکان ،زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی جوامع را در خطر قرار می دهد.

 عبداللهی بیان داشت: کمبود ویتامین A و کم خونی نیز در همه جای دنیا به عنوان یک معضل مطرح است و در ایران نیز وجود دارد و در ایران کمبود ویتامین D به عنوان یک پاندمی مطرح است.

وی تصریح کرد: در بحث کمبود ویتامین D در همه گروه های سنی مشکل داریم به گونه ای که 23 درصد کودکان زیر 2 سال و 86 درصد مادران باردار از این مشکل رنج می برند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه خاطر نشان کرد: مکمل یاری بر اساس پروتکل های موجود  در نظام شبکه بهداشت کشور در حال انجام است. .

وی افزود: اگر کودکی در دو سال اول زندگی دچار فقر آهن شود از بهره هوشی برخوردار نخواهد شد و این مساله درمان پذیر هم نیست.

عبداللهی بیان کرد: بهترین زمان برای مصرف قرص آهن شب قبل از خواب است. در کنار مکمل یاری آهن برنامه ید رسانی به مادران باردار و شیرده نیز در حال انجام است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز