رئیس دانشگاه آزاد خبر داد:

دانشگاه آزاد ۱۱ هزار عضو هیئت علمی جذب می کند

۱۳۹۴/۱۱/۱۸ - ۱۱:۴۴:۰۷
کد خبر: ۳۷۰۶۰۹
دانشگاه آزاد ۱۱ هزار عضو هیئت علمی جذب می کند
رئیس دانشگاه آزاد گفت: یازده هزار عضو هیئت علمی دیگر جذب دانشگاه آزاد اسلامی خواهند شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد در هفتاد و پنجمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، از افزایش بودجه دانشگاه آزاد در سال آینده خبر داد.

در این نشست که دیروز به ریاست دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد، پس از ادامه بررسی موضوع آمایش آموزش عالی و توضیحات نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره وضعیت نیروی انسانی در این بخش طرح آمایش دانشگاه آزاد اسلامی بررسی شد و دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر میرزاده با اشاره به تحصیل بیش از یک میلیون ۷۰۰ هزار دانشجو در نزدیک ۴۰۰ واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی، وجود ۷۷ مرکز رشد و 685 شرکت دانش بنیان در این دانشگاه را نمونه اهتمام این دانشگاه به اقتصاد دانش بنیان دانست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، طرح های دیگری مانند ساماندهی آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی، اصلاح ساختار هیئت علمی دانشگاه آزاد و جهت دهی به سمت جذب اعضای هیئت علمی جدید و تبدیل وضعیت از مربی به استادیار، استادیار به دانشیار و دانشیار به استاد را از جمله دیگر اقدامات مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بیش از ۲۰ درصد از تولید علم کشورمان به دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص دارد و توسعه کیفی این دانشگاه اولویت اصلی  فعالیت‌‌ها و برنامه‌های ما است.

 میرزاده گفت: تاپایان خرداد سال۱۳۹۵، یازده هزار عضو هیئت علمی دیگر جذب دانشگاه آزاد اسلامی خواهند شد.

در ادامه این گزارش با اشاره به ۳۱ برش استانی در سند آمایش استانی دانشگاه، تاکید بر رشته‌های نو و جدید، در نظرگرفتن نیازها و شرایط محیطی و اقلیمی و توانایی های هر استان با لحاظ کردن نظرات نخبگان آن استان از اهم خصوصیات این سند برشمرده شده است.

در بخش دیگر این گزارش، با اشاره به وجود یک عضو هیئت علمی به ازای هر 47 دانشجو که در پایان برنامه ششم به یک به 37 و در افق چشم انداز به یک به 27 خواهد رسید و نیز تحول رویکرد جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی، تقلیل دوره جذب از یک سال و نیم به ۴ ماه از دستاورهای دیگر دانشگاه آزاد اسلامی برشمرده شده است.

میرزاده در ادامه این گزارش گفت: حدود ۲۰ درصد از بودجه دانشگاه آزاد اسلامی در سال آینده از طریق شرکت های دانش بنیان و فعالیت های اقتصادی و تبدیل به احسن اموال دانشگاه و فعالیت های آموزشی کوتاه مدت تامین خواهد شد و به سمت کاهش نقش شهریه در بودجه دانشگاه آزاد پیش می رویم.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی هر ماه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان حقوق به حدود یکصد هزار نفر پرداخت می کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بودجه سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی حدود 20 درصد رشد خواهد داشت.

پس از ارائه گزارش دانشگاه آزاد اسلامی و بحث و بررسی اعضا، مقرر شدتا کمیته‌ای شامل نمایندگان وزارتین علوم وبهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، روسای کمیسیون های علوم و بهداشت مجلس شورای اسلامی با مسئولیت ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ظرف مدت یک ماه  طرح آمایش آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی را بررسی و جمع بندی کند.

در ادامه این جلسه، بررسی، سند توسعه جامع دریایی کشور که از جلسه قبل آغاز شده بود ادامه یافت و بخش های دیگری از این سند به تصویب رسید، که در این بخش از اهم مواردی که مورد تاکید اعضای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور قرار گرفت، توجه به توسعه مناطق ساحلی و  پیوست فرهنگی فعالیت های دریایی بود.

پس از بحث و بررسی اعضا، بخش دیگری از سند جامع توسعه دریایی کشور به تصویب رسید و بررسی بقیه سند مذکور به جلسه آینده موکول شد

نظر شما