میمند به مرکز تحقیقات بین المللی تبدیل می شود

۱۳۹۴/۱۱/۲۰ - ۱۱:۵۶:۳۹
کد خبر: ۳۷۱۵۲۱
مدیر پایگاه میراث فرهنگی میمند گفت: روستای تاریخی میمند تبدیل به مرکز تحقیقات بین المللی خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مهناز اشرفی، با بیان اینکه از سال 1380 کار بر روی روستای میمند آغاز شده است ، افزود: در آن سال میمند هنوز به ثبت ملی نرسیده بود و شناخت کافی از این روستای تاریخی وجود نداشت .

وی با اشاره به اینکه با آغاز فعالیتها، روستای تاریخی میمند در سال 1380 به ثبت ملی رسید ، اظهار داشت: در سال 1381 عرصه و حریم و ضوابط آن تعیین نیز شد.

اشرفی با تاکید بر اینکه سال 82 نقطه عطفی برای میمند در بحث منظر فرهنگی قلمداد می شود ، افزود: در سال 1383 پرونده روستای میمند مفتخر به کسب جایزه جهانی ملینا مرکوری شد .

وی بابیان اینکه از سال 1384 تا 1390 با یک برنامه ریزی مدون بسیاری از برنامه های بلند مدت و میان مدت محقق شد ، تصریح کرد: در این مدت مرمت سقفها و فعالیتهای استحکام بخشی و اماده سازی مهمان سرای این روستا تاریخی در دستور کار قرار گرفت.

اشرفی با اشاره به اینکه سال 1390 تا 1393 آماده سازی و ارسال پرونده ثبت جهانی میمند به طول انجامید ، اظهار داشت: امروز شاهد به ثمر رسیدن میوه 14 ساله این روستای تاریخی هستیم .

وی بابیان اینکه  میمند تبدیل به مرکز تحقیقات بین المللی خواهد شد ، بیان داشت: برنامه هایی در جهت توسعه پایدار این روستای تاریخی در دستور کار قرار دارد .

اشرفی در پایان از اغاز همکاریهای پایگاه ثبت جهانی میمند با سائو خبر داد و خاطرنشان کرد: هم اکنون در حال تبادل نظرات و تجربیات در خصوص پایگاه روستای تاریخی هستیم.

نظر شما