بیانیه بنیاد ملی نخبگان به مناسبت راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن

۱۳۹۴/۱۱/۲۱ - ۱۵:۳۵:۵۵
کد خبر: ۳۷۲۰۴۳
بیانیه بنیاد ملی نخبگان به مناسبت راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن
بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مناسبت راهپیمایی یوم الله 22 بهمن بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در این بیانیه آمده است:«انقلاب اسلامی ما، تظاهر و انجام یک خواست عمومی بود: استقلال، آزادی، برادری و برابری.  ملت بزرگوار ایران، همواره نوساز، خلاق، تمدن‌ساز و عزت‌مند بوده است؛ اگرچه تاریخ، تلخی و شیرینی را هم برایش به ارمغان آورده است. با این حال انقلاب اسلامی 1357، با رهبری امام خمینی(ره) نقطه وصل هویت گمشده و عزت‌مند ملتی بود که ارزش های خود را در اسلام ناب محمدی، کامل می دید.

22 بهمن، مطلع الفجر حیات طیبه و عزتمند برای امت و موجب استقلال واقعی برای کشور و نیز رشد و شکوفائی استعدادهای خدادادی مردم همیشه ایستاده‌ی ایران اسلامی است.کسب عزت جز با اراده انسان‌ مومن و عنایت خداوند محقق نمی‌شود و عزم عزت، خود عزت است.

یکی از اهداف اصلی انقلاب همانا افزایش عزت و اقتدار است که این امر میسّر نمی‌شود مگر با پیشرفت در علم و دانش و فناوری.

اجرایی شدن قانون مدرن اقتصاد دانش بنیان در آغازین سال های چهارمین دهه انقلاب، نشان از به ثمر نشستن آن حرکت بزرگ دارد و این روزها که سیاهی سایه تحریم های ظالمانه در اثر مقاومت جانانه ملت از این مرز پرگهر، در حال عبور است، درخشندگی حضور یک یک اصحاب جمع مقاوم ایران زمین، جهانی را روشن خواهد کرد.

این روزها، روزهای مسؤولیت است. دانشمندان، نخبگان، فناوران، دانشگاهیان و سرآمدان کشور، بار مسوولیت شان البته گران تر است. بنا بر فرموده پیر جماران: « علم تنها اثر ندارد؛ بلکه گاهی مضر است. عمل بدون علم بی‏نتیجه است. علم و عمل دو بالی است که انسان را به مقام انسانیت می‏رساند. علم به همۀ شئون و عمل ـ عمل نفسانی، عمل جسمانی، عمل عقلانی ـ انسان را به مراتب انسانیت می‏رساند.(صحیفه امام(ره)، جلد 8، 3/4/1358)» پس اکنون، زمان عمل جسمانی و عقلانی است؛ همسویی و اعلام همدلی با مردم، نتیجه حضور در راه «انقلاب» تا رسیدن به «آزادی» و «استقلال»  است. این حضور، کامل کننده مجاهدت ها در آزمایشگاه ها و کلاس های درس و کارگاه ها و کتابخانه هاست.

همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی روز 22 بهمن و راهپیمایی 22 بهمن را «مظهر اقتدار ملی» و «مظهر ملت ایران» اعلام فرموده اند، بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمع دانشمندان، نخبگان، سرآمدان، فناوران و دانشگاهیان دعوت می کند، دوشادوش مردم با حضور ارزشمندشان، این حرکت مقتدرانه را در سال همدلی و همزبانی مردم بزرگوار ایران و دولت تدبیر و امید، شکوهمندتر از پیش سازند.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز