با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

همایش نسلی سالم در پرتو فناوری‌های نوین برگزار می شود

۱۳۹۴/۱۱/۲۴ - ۱۶:۰۷:۵۶
کد خبر: ۳۷۲۹۵۸
همایش نسلی سالم در پرتو فناوری‌های نوین برگزار می شود
همایش "نسلی سالم در پرتو فناوری‌های نوین" یکی از نخستین تلاش‌های علمی صورت گرفته شده در زمینه فناوری، کودک و نوجوان در کشور است که از سوی دانشگاه شریف دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود .

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سرمایه‌های اصلی یک کشور نسلی سالم و توانمند است که برای جامعه ارزش آفرینی داشته باشد. دنیای امروز، دنیای تلویزیون، ماهواره، کامپیوتر و اینترنت است و این موارد چنان با سرعت وارد زندگی بشر شده و نفوذ خود را ادامه می‌دهند که نمی‌توان از کنار آنها با بی‌تفاوتی گذشت، بلکه باید با آن‌ها به روش صحیح برخورد کرد تا بیشترین بهره‌وری و استفاده برای نسل آینده حاصل شود.

در صورت عدم مدیریت صحیح تکنولوژی ممکن است تاثیرات مضر آن بر زندگی کودکان و نوجوانان ما غیر قابل جبران باشد. در دنیای امروز که عصر فوران اطلاعات نامیده می‌شود، دغدغه بسیاری از والدین آگاهی یافتن از آموخته‌های فرزندانشان و به نوعی نظارت بر نحوه یادگیری آنها است. 

مباحثی همچون اثرات فناوری بر ابعاد مختلف سلامت کودک و نوجوان، نقش مثبت و منفی فناوری در بحث توسعه، یادگیری و رفتار کودکان و نوجوانان و یا جایگاه فناوری در رشد و تکامل همه جانبه کودکان (ECD) از جمله بحث‌های پژوهشی است که امروزه در دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی مطرح دنیا مورد توجه قرار گرفته‌اند.

در این راستا همایش "نسلی سالم در پرتو فناوری‌های نوین" یکی از نخستین تلاش‌های علمی صورت گرفته شده در زمینه فناوری، کودک و نوجوان در کشور است که از سوی دانشگاه شریف دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت نهادها و ارگان‌هایی همچون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت آموزش و پرورش در جهت فرهنگسازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان و فناوری برگزار می‌شود.

از اهداف برگزاری این همایش فراهم سازی بستری برای تبادل ایده‌ها و به اشتراک گذاری تجربیات در جامعه علمی کشور، ایجاد پیوندهایی برای سرمایه گذاری به منظور توسعه فناوری‌های ارتقادهنده نسل هوشمند، ایجاد بستری برای معرفی و به اشتراک گذاری دستاوردهای جامعه علمی در زمینه فناوری‌های نوین، معرفی سامانه های هوشمند شناسایی استعداد و پرورش استعداد بر پایه فناروی اطلاعات هستند.

این همایش با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته ملی و بین‌المللی، در راستای بررسی راهکارهای علمی و نوین دنیا، در پرورش نسلی هوشمند، خلاق و با استعداد و تسهیل فرآیند کاربری فناوری در آموزش و پرورش استعدادهای نسل آینده برگزار خواهد شد.

بر اساس موافقت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره روانشناسان، مشاوران و متخصصان مرتبط با این حوزه می توانند با شرکت در این همایش از10 امتیاز بازآموزی بهره مند شوند.

این همایش در 27 و 28 بهمن ماه سال جاری در سالن "جابربن حیان" واقع در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز