مدیرکل دفتر ارتقای سلامت، خدمات بالینی و پرستاری وزارت بهداشت:

۱۲ هزار نیروی جدید در سال آینده جذب می شوند

۱۳۹۴/۱۱/۲۷ - ۱۱:۲۴:۵۸
کد خبر: ۳۷۴۰۳۵
۱۲ هزار نیروی جدید در سال آینده جذب می شوند
مدیرکل دفتر ارتقای سلامت، خدمات بالینی و پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به جذب بیش از 9 هزار نیروی پرستار امسال گفت: با مجوز وزارت بهداشت 12 هزار نیروی جدید نیز در سال آینده جذب می شوند.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، احمد نجاتیان دیشب در آیین تجلیل از پرستاران نمونه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: برای جبران این کمبود مجبور به اجرای طرح اضافه کاری پرستاران در کشور هستیم.
 
مدیرکل دفتر ارتقای سلامت وزارت بهداشت افزود: یکی از سیاست های وزارت بهداشت برنامه ریزی برای ارتقای شاخص های نظام کیفیت خدمات پرستاری است که بر این اساس  10 تا 15 شاخصه بررسی  می شود.
 
نجاتیان گفت: جامعه پرستاری یکی از مهمترین ارکان اجرای این طرح در کشور و در خط مقدم ارائه خدمات به مردم است و بر همین اساس حل مشکلات و نوع ارائه خدمات به آنها از طریق وزارت بهداشت در دستور کار قرار دارد.
 
او افزود: اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری یکی از برنامه های این وزارت بهداشت  است که امیدواریم به سرانجام برسد.
 
نجاتیان با بیان اینکه متاسفانه هم اکنون در کشور به ازای هر 270 هزار نفر فقط یک مرکز مشاوره خدمات پرستاری در منزل وجود دارد، ادامه داد: به ازای هر  50 هزار نفر جمعیت کشور باید یک مرکز خدمات پرستاری در منزل ایجاد شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز در این مراسم گفت: در این شهرستان، به ازای هر تخت بیمارستانی یک پرستار به بیماران ارائه خدمت می کند.
 
علیرضا مسلم افزود:  هم اکنون 605 پرستار، 68  نیروی اتاق عمل، 58 نیروی هوشبری و  46 بهیار در شش بیمارستان سبزوار در غرب خراسان رضوی  به بیماران خدمت رسانی می کنند.
 
در پایان این مراسم از پرستاران نمونه شهرستان سبزوار تجلیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز