برگزاری نخستین همایش ملی سارکوم در تهران

۱۳۹۴/۱۱/۲۹ - ۱۵:۲۷:۱۲
کد خبر: ۳۷۵۰۰۲
برگزاری نخستین همایش ملی سارکوم در تهران
نخستین همایش ملی سارکوم در بیمارستان میلاد تهران آغاز شد.

این نشست علمی دو روزه را پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران با هدف آشنایی متخصصان با آخرین شیوه های درمانی در این حوزه برگزار کرده است.

رئیس پژوهشکده سرطان جهاد دانشگاهی با بیان اینکه سارکوم سرطان های مزانشیمی هستند که در اندام ها ، استخوان ها، عضلات و برخی از احشاء ایجاد می شوند گفت: اصولا این نوع سرطان از سرطان های خیلی شایعی نیستند ولی پیچیدگی های مخفی زیادی در تشخیص و درمان این سرطان ها وجود دارد و به این خاطر نیازمند نگاه چندتخصصی برای درمان این بیماران است.
 
دکترکیوان مجیدزاده افزود: هنوز مجموعه متمرکزی در ارتباط با سارکوم در کشور نیست که خدمات مورد نیاز بیماران از اقدامات پیشگیرانه تشخیص و درمان و پیگیری های بعداز درمان خصوصا مربوط به کیفیت زندگی بیماران مبتلا  ارایه شود، بنابراین نیازمند مرکزی تجمیعی تخصصی هستیم و تلاش داریم این مجموعه در پژوهشکده سرطان ایجاد شود.
 
سلولهای بنیادی مزانشیم در ترمیم بافتهایی با منشا مزانشیمی مثل استخوان، غضروف، ماهیچه، تاندون و چربی شرکت می کنند و البته این سلولها به عنوان سلولهای حمایت کننده برای سلولهای هماتوپویتیک در مغز استخوان نیز هستند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز