آتش جان ۶ نفر را گرفت

۱۳۹۴/۱۱/۲۹ - ۱۵:۳۱:۳۵
کد خبر: ۳۷۵۰۰۵
آتش جان ۶ نفر را گرفت
قامات بولیوی اعلام کرده اند که روز چهارشنبه در جریان حمله معترضان به شهرداری "ال آلتو" و افروختن آتش در آن مکان شش نفر کشته و 30 تن دیگر نیز مجروح شدند.

به گزارش گروه خبرخبرگزاری برنا و  به نقل از پایگاه اینترنتی "هرالدتریبیون"، "فردی واله" رئیس بهداشت استانی "لاپاز" و "گونزالو فرناندز" رئیس بیمارستان "بولیویانو هولاندز" در نشستی مطبوعاتی اظهار داشتند سه مرد و سه زن در اثر استنشاق دود کشته شدند. وکیل شهرداری ال آلتو نیز در میان قربانیان این حادثه قرار دارد.

این حادثه در پی به خشونت کشیده شدن تظاهرات والدینی که خواستار تخصیص منابع بیشتر به مدارس ال آلتو، دومین شهر بزرگ بولیوی، توسط "سولداد چاپتون" شهردار این شهر بودند، رخ داد. گروهی از مردم بر نیروهای امنیتی غلبه کردند و وارد ساختمان شهرداری شدند. یک کارمند شهرداری در این باره گفت معترضان اسناد موجود در یکی از دفاتر طبقه اول را به آتش کشیدند و سپس به طبقه سوم رفتند و در آنجا نیز آتشی دیگر برافروختند. این کارمند گفت او و همکارانش از پنجره طبقه سوم به پشت بام ساختمان های مجاور گریختند و از آنجا توسط جرثقیل پایین آورده شدند.

سرهنگ "ادگار تالز" فرمانده پلیس بولیوی به رادیو پانامریکانا گفت معترضان مانع انجام وظیفه آتش نشانانی شدند که برای خاموش کردن آتش آمده بودند و پلیس مجبور شد برای باز کردن راه از گاز اشک آور استفاده کند.

"مارسلو الیو" قائم مقام وزیر داخلی اظهار داشت اعضای اداره چاپتون این حادثه را با بهره گیری از اقدامات افرادی که برای تحریک مردم به میان معترضان فرستاده شده بودند مهندسی کرده اند.

ال آلتو که همراه با لاپاز بزرگترین ناحیه کلانشهری بولیوی را تشکیل می دهند، از دیرباز پایگاه "اوو مورالز" رئیس جمهور چپ گرای بولیوی بوده است اما چاپتون، نماینده حزب مخالف اصلی او، سال گذشته درانتخابات شهرداری این شهر پیروز شد.

مردم بولیوی روز یک شنبه آینده به پای صندوق های همه پرسی می روند تا به تغییری در قانون اساسی که به مورالس اجازه می دهد برای چهارمین دوره متوالی ریاست دولت را بر عهده بگیرد رای دهند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز